Idag hissar jag tv4 (igen)

Jag HOPPAS något på fruktansvärt att personal och rektorer på Fjälkinge och Önnestads skola kollar på tv4 just nu.
Jag ÅNGRAR att jag inte anmälde Fjälkinge skola när min son mobbades där, då läraren sa åt mig att HAN LJÖG om det.
I försvar mot att han inte hade några vänner utan gick ensam om rasterna sa de - men han får ju bjuda till lite !!

Jag tog mina barn ifrån den skolan !! Vidrig skola med vidrig personal och nonchalant rektor.

En nära vän till mig kämpar RÖVEN av sig just nu för sin son. Han går på Önnestads skola, han har mobbats i år.... Hans föräldrar har kämpat i år........ Skolan ?? Har bara ryckt på axlarna och inte alls tyckt att han har varit mobbad.
- Vadå ?? Han har ju själv valt att sitta i ett fönster ensam om rasterna !!
Jo, för det vill ju de flesta barn, eller hur ??

Den dagen då min vän ringde mig och berättade att han "erkänt" saker och ting (ja, han ville inte berätta hemma att han var mobbad, fast de visste om det. Nerdelag för en pojk på 13 år), så grät jag floder !!! 
Stackars unge !!!

Men tro inte att skolan godtog det, FAST han satt på ett möte med skolpersonal och föräldrar och berättade. Neeeej, för det är ju pojken SJÄLV som valt att inte vilja vara med de andra.
Jo, tro fasen det !! Vem vill vara med sina plågoandar ???

Jag kan ju inte lägga ut detaljer här om någon annans fall, men det kommer bli bra i slutet. Skolan kommer förhoppningsvis sättas dit. Pojken kommer trivas på den nya skolan, som var villiga att ta imot honom..... För den första skolan som kontaktades av föräldrarna fick höra av Önnestads skola, att pojken var bråkig !!! Så dom ville inte ha honom där !?

Jag har älskat mina barns skola, tills den nuvarande rektorn kom till makten. Hon skulle INTE fått arbeta med människor alls, verkligen inte med barn !!! Hon bedriver en fabrik, där hon är chef, barnen produkter och vi föräldrar är leverantörer. Siffrorna ska vara bra, inget får kosta och kvantitet istället för kvallitet !!

Ja, just det... det blev te ;)

Natti :p

en liten bit sommar till..... (nä, jag har INTE snöat in på filmklipp)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Precis så ser det ut i skolan och förskolan idag! verksamheten bedrivs som i en fabrik, det handlar inte om barnen ett skit ut bara om börsen. Jävla idioti! Kram till dig

2009-12-17 @ 08:17:03
URL: http://fbkmandis.blogg.se/
Postat av: Zandra

Någon som har hosta på sin semester hörde jag ;)

2009-12-17 @ 10:57:03
Postat av: theresa

Det är verkligen tufft att läsa om sin verklighet. Men det ser ut som att allt kommer lösa sig nu, till det bästa. :o) kram

2009-12-17 @ 20:32:10
URL: http://7barn.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Usch Usch Usch, stackars barn som hamnar i kläm!!

Skolan har så sjukt mycket ansvar vad gäller mobbningsbiten, föräldrarna kan ju inte göra något alls knappt...

Kram

2009-12-18 @ 21:13:10
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0