Hallå där, kött å blåbääär

Igår gick det inte logga in här.... inte på hela kvällen !! Irriterande !
Jag som hade tänkte upplysa Sverige om min dag *s* Men man ska inte gråta över spilld mjölk !! Vi gör en genomgång av gårdagen nu istället :p

Jo, efter att jag lagt ut Tinas (Familjen Annorlunda) bloggadress så pep jag in i tvrumet. Där vankades det familjespel. Först några rundor plockepinn, sen några rundor "finns i sjön".
Lagom till att vi var klara med det så kom Oliver hem, med "Avartar" i högsta hugg :) Givetvis så slängde vi igång den DIREKT !!
Vi såg ca 2 timmar på filmen, innan det var dax för paus. Mogge hade ju en SÅ viktig hockey match som han skulle se kl 16.00......
I den 3 timmar långa pausen så lagade jag mat. Tacos :) Vi käkade och njöt och sen körde jag Flisan till sin kompis, eller... plockade upp kompisarna Molly och Melanie. Dom hade fått för sig att dom skulle cyckla upp till Hemmakväll för att köpa godis, i 10 minusgrader !!! Bor man uppåt landet och är van vid 10 minus så är det ju svårt att förstå att jag reagerar på det. Men här nere är det isande bitande kyla vid dom graderna.
Ja, till på köpet så klär tyvärr sig tjejerna inte efter kylan utan efter modet. Jag tvingade dock Flisan att lägga ner ett par mjukisbyxor i väskan som hon LOVADE dra över legginsen om dom skulle få för sig att gå ut. Men risken att hon skulle hålla sitt löfte om det är väl inte så stor ;)

Jag var hemma 19.00 tiden och fick snabba mig igång med filmen igen !! För 20.00 börja ju Robinson finalen !! Har nog inte använt tvn så mycket på hela året ;)
Filmen var bra :) Hade nog gjort sig bättre i en biosalong. Men att den var 2 timmar och 40 minuter märktes inte av alls. Känndes som en 1,5 timmes film. DET måste ju betyda att man slukas av filmen och glömmer tid och rum :) ??
Finalen sen då :) TJOOHOOOO !! Helt rätt vinnare tycker jag. Av dom två... Sanna (heter hon va?) skulle haft en plats i finalen tycker jag.... Men men, Hans skulle ta hem det så som det blev. Helt klart !!

Efter finalen så började det en film på 4:an. Nummer 23 hette den.... lite lagom sådär bra.... Psykologisk triller, men lite för osammanhängande för min del. Jag vill ha mer "berättande" filmer för att bli intresserad.

Ja... å efter det så somnade jag som en stock !! Som vanligt om helgerna *s* Kvällar och nätter är så fyllda av ångest om vardagarna att jag nästan inte sover alls. Men på helgen så finns det inga måsten dagen efter, inget jag kan glömma skicka med barnen, ingen skola att komma försent till och inga läxor som skulle varit klara. UNDERBART !! Så jag somnar utan tabletter och sover oftast hela natten igenom :)

Idag har vi inte gjort så mycket... Fixat räkningarna, bättre sent än aldrig :s Läst lite böcker med barnen och bara segat allmänt.
Just nu är Mickan och Isacc ute å leker, så jag fick en stund över till detta OCH till duschen ser det ut som. Bäst att sätta fart !! Inget går upp mot en dusch-stund utan ungar som rycker i dörren !!

Vill bara tacka Yvonne för informationen *haha* Tack snälla du !!! Här får ni veta precis ALLT om "Go morgon Sverige *tingelingeling*":

Gomorron Sverige var ett tv-program som sändes på lördagar i Sveriges Television mellan 1977 och 1996, främst från SVT Göteborg. Programmet kan beskrivas som en kopia av det amerikanska programmet Today Show som sedan 1951 sänds på NBC.

Gomorron Sverige hade premiär den 10 september 1977. Programmet sändes från Göteborg på lördagar med start klockan 08.00. Programmet innehöll bland annat musiktävlingar, studiogäster, barninslag, tecknad film (Hacke Hackspett, Mordillio) och musikunderhållning. Något många minns programmet för än idag var telefonnummret (031-170920) i tävlingarna som bandets orkester uttalade i kör.







Kommentarer
Postat av: Sara

Hahahaha......vi kollade alltid på Gomorron Sverige i vår familj!!! Älskade lördagmornarna.....frallorna hängde på dörren och så var det ju det programmet!!!! L

2010-01-31 @ 19:27:11
URL: http://sara75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0