Läggdags !

Nu ligger jag här, stelfrusen, i sängen. Ska försöka få Mickan att somna efter en tupplur på 2 timmar här på eftermiddagen. Lär ju lyckas lite mindre bra kan jag tänka....
Hon duschade och frös som en lite gris när hon kom ut ur badrummet. Här är galet kallt hemma !! Jag frös med så vi kröp ner i min säng och värmde oss...
Efter en stund kom Sabina förbi och jag gick ut å satt mig å snacka skit med henne i köket :) Tänkte inte på att Mickan kanske skulle somna.
Det gjorde hon.... Å somnar hon får du inte liv i ungen.
Efter några misslyckade väckningsförsök så fick jag köra till stan för att hämta Flisan.
Flisan som givetvis väntade på fel ställe, flisan som har en telefon som inte funkar som den ska, Flisan som gjorde sin mamma helt förstörd och hysterisk genom att inte finnas där vi bestämt !!!
Jag kan lova att jag var redo att bryta ihop och ringa polisen ! 15 minuter i ren kaos. Hittade ju inte henne någonstans !
När mitt förlorade barn var återfunnet så körde vi till jobbet och tömde bilen på moppar och annan jobbetvätt.
Willys på vägen hem och köpa till morgondagens middag eftersom mormor Ingrid är sååå upptagen och har sååå stressigt den enda gången på 6 månader hon ska sitta barnvakt. Va ? Har jag passat Myran 25 dygn och några eftermiddagar på 2 månades tid !?! ( bitter ? Jag ??)

Hur som haver. När vi travade runt där inne på Willys så skrev Cornelia att Isacc kräkte här hemma och att jag skulle snabba mig. Jo men såklart !
Glömde köpa hälften och snabbade oss hem. Bad till högre makter att det skulle vara migränen och INTE magsjuka !!
Jag var bönhörd !

Han kräker när han når toppen av huvudvärken och sen blir han bättre :) Min stackars lilla plutt. Men han blir matt och skola är uteslutet imorgon.
Min vanliga tur !!
Men barnvakt över förmiddagen är fixad och planen om Ullared lever kvar.

Så sista timmen innan sängdags så utfodrades Mickan och Isacc på rostemacka, Oliver hämtades i Färlöv och alla är nu nöjda med det mesta :)

Nu ska det sovas :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Här har barnens farmor såååååå många tider i sin almanacka. Speciellt om vi skulle be om hjälp med något. När man sedan hör vad det är för "påhittade" tider kan man inte annat än skratta.

Jag tycker farmor skulle uppskatta och uppmuntra all tid hon kan få med sina barnbarn, men det är alltid till besvär för henne. Hon har NOLL intresse för annat än sitt eget... PRO!! Hon är alltså pensionär och PRO är det viktigaste i hennes liv.

Eftersom hon så tydligt valt annat före oss räknar jag inte ens längre med henne.



Stackars Isacc som har har barnmigrän. Det hade jag också hela uppväxten och det är JOBBIGT!! Hoppas han är ok igen.



DU är så duktig alltid Mia! Full rulle och du engagerar dig i bra grejor. En fröjd att läsa här!

2011-12-20 @ 08:38:15
URL: http://www.luckydays.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0