Då var det dags igen !!

Nu är det snart december och jag tänkte fixa ner lite julklappar och lite mer kläder till barnhemmet i Uganda, till "Skitungarna".
Fick mycket bra och fina vinterkläder skänkta av en mamma här i byn. Nu är det ju inte så vansinnigt kallt i Afrika så jag säljer lite av det på tradera. Så får jag ihop en liten del till frakt iaf :)
Lite skänker jag till en av våra anställdas syster och hennes familj i Polen. De har ett handikappat barn som behöver många operationer. Pappan i familjen arbetar utomlands nu och mamman har fått sluta jobba och ta hand om pojken. I Polen har handikappade barn ingen självklar rätt till skolgång.
Tror dom kan behöva lite varma vinterkläder :) Det är tre pojkar i familjen och jag har nog fått ihop lite till varje. Mamman i familjen får en påse nya kläder hon med :)

Så om någon av er som läser här har pojkkläder, vinter som sommar kläder, som ska rensas ut så säg till mig !! Jag hämtar det !!
Leksaker och spel är med välkommet.
Även damkläder i strl XS eller S till mamman i den Polska familjen om någon har det.

Det är en härlig känsla att få hjälpa !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0