Lilla mormor...

Vilken dag det blev igår :( Först var det en jobbig morgon där vi fick ta tunga beslut med en hel del tuffa följder.... Sen när vi väl 1,5 timme försenade satte oss i bilen mot Mogges mamma i Nässjö så ringde jag upp min mamma, Ingrid, för att kolla om hon kunde fixa middag till Flisan och Cornelia som stannade hemma.
Det kunde hon inte... Hon var hos mormor och ambulansen var på väg.
Jag hoppade ur bilen, tog Oliver med mig och sprang tillbaka till huset.
In med Oliver och sen i den andra bilen och körde raka vägen till mormor.

Lilla lilla mormor :( Hon är så spröd och skör :( Hemtjänsten hade inte fått i henne någonting på två dagar. Ingrid fick i henne yoggi och lite kaffe så hon fick lite färg i ansiktet igen.
Å hon är så förvirrad med stackarn. Igår pratade hon mycket om morfar Erik.
Jag tror hon längtar och kämpar för att få komma till honom nu <3 Det var 13 år sedan han dog, nu den 8 november. Jag önskar att hon fick somna in nu, komma till morfar och få slippa detta hemska lidande :(
Igår jämrade hon sig otroligt mycket. Hon var så uttorkad så det gjorde till och med ont i skinnet på henne när man rörde henne :(

Jag åkte med in på akuten vid 12 tiden, sedan fick jag lämna henne och Ingrid vid 16 för att åka hem och fixa mat till de stora barnen.
Vid 19 tiden ringde Ingrid. Då hade mormor äntligen fått plats på avdelning och Ingrid var på väg hem.

Här hemma fick jag trevligt besök vid 18 tiden :) Kate kom och hälsade på <3 Roligt !!
Vi åkte in till godis affären efter ett samtal från Mogge som önskade det. Han var på väg hem med de små från Nässjö.

Han hade köpt med sig de tre första Twilight filmerna med sig hem :) Hihihi, han fick se "New moon" i förgår på tvn under tvång !! Efter att ha vägrat se någon av de filmerna så var han nu lika fast som alla andra som ser dem ;) Så när "New moon" s eftertext rullade hoppade han runt som besatt och ville att jag skulle ordna fram de andra två filmerna med NU !
Jag gjorde mina försök. Vissa gick sämre än andra med vid 23.30 åkte jag till Önnestad och hämtade den första filmen.
Sen slängde vi igång den och njöt någon timme till :)

Så, igår såg vi Eclipse, tredje filmen här hemma. Kate stannade kvar och tittade på den. Hennes andra gång hon ser den. Min ... Femte ?? Haha, underbara filmer !
Nu måste jag bara hitta Breaking Dawn, fjärde filmen, med svensk text. Annars hänger inte Mogge med :)
Och efter Mogges egna önskemål så ska vi se femte filmen på bio i november när den kommer då :)
Tänk att man ska behöva tvinga människan för att han ska förstå vad han går miste om :) Haha...

Efter New moon så åkte en annan film på. Den bara rullade i bakgrunden, ingen hade tid att engagera sig i den. Jag och Kate bubblade om än det ena och än det andra och snart var klockan 23.30 !
Kate åkte hem och vi slängde oss i sängarna, somnade innan vi lagt huvudet på kudden.

Här sover alla som vanligt i evigheter. Jag vaknar oftast runt 7.30 tiden hur sent jag än lagt mig, men det gör inget. Jag njuter av tystnaden :)

Idag ska det plockas och röjas här hemma :) Lagas en riktigt god söndags middag ( och INTE Mogges eviga önskemål, pizza ;).
Antar att det kommer en kaffe gäst eller två på spontanbesök. Får väl se :)
Eller tvingar vi hit någon :D


Kommentarer
Postat av: Magda

Världens bästa Mia, hur orkar du med altt?!

Kramisar t dig💗

2012-01-08 @ 15:20:25
Postat av: Jessica

Men... Du kunde ju ringt mig!! Jag är ju värsta Twilightnörden!! Har alla filmerna + alla böckerna + lite till....

2012-01-08 @ 17:24:38
URL: http://Lillanovak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0