Sååå stormar det !

Storm igen... Tröttsamt !

Idag får jag stanna hemma från jobbet, blir att jobba igen nästa vecka.
Mickan och Isacc blir livrädda när det blåser såhär. Stormen som var första advent fick Mogge stoppa dom i bilen och köra hem till mormor. Jag var och höll en PartyLite visning då...
Men jag förstår att dom blir rädda. När det blåser ute så blåser det här inne med. "Så är det med gamla hus" säger hyresvärden.... Nä, så är det med dåliga fönster säger jag !!! Toan blåser det på så där får man ha jacka på sig om man ska in. Ruttna fönster ....
Å det viner riktigt högt, sådär spöklikt.
Nä, så dom var jätte ledsna och ville inte alls bli passade av sina spinkiga, klena större syskon idag. Bättre med mamma som kan nocka ett och annat spöke ;)

I eftermiddag så ska vi bowla. Inte dom två stora, bara jag, Cornelia, Mickan och Isacc. 2 timmars bowlingtid var önskemålet och pommes ;) Det är dom klart värda efter ett tråklov som detta där jag legat sjuk hela tiden.
De stora har inte tid med oss, dom har kompisar att underhålla !!

Mickan och Isacc möblerade om sina rum igår. Ja jisses... Nu står möblerna lite var som helst och jag kommer få styra upp det där idag. Haha, Isacc satte sängen mitt på en vägg, blockerade sin dörr in till mitt sovrum. Han och Mickan skulle sova där inne i natt.... Sen började det ta i ordentligt i blåsten... Å så kom dom på att det inte gick att ha dörren öppen in till mamma.... Åh så kom två gallskrikande ungar in springandes med kuddar och täcke i högsta hugg från andra dörren !

Nu ska jag bre en macka, göra en kopp te och smygäta det under täcket i min säng ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0