Vart tog dagen vägen ???

Den sprang ifrån oss !!

Åt frukost och sen kom Zandra upp på en titt. Så skönt, hon befriar mig från mina gamla kläder !! Eller gamla ?? Nya fast i min gamla storlek. Snygga kläder..... Men iaf så är det skönt att någon som behöver och uppskattar det, får nytta av dom :) Å framför allt, jag får dom ur min garderob !! Nytt, nytt, nytt !!

Åkte till Mogges lägenhet och röjde. Tömt allt smått nu. Bara möbler och sådant som ska till tippen kvar nu. Men jag vet iNTE vart vi ska göra av soffan som står hos honom ?? Det är ju min, men JAG vill inte ha den här... Var skulle vi knöla in den ?? Mogge vill såklart ha den !! "På någon unges rum" säger han *haha* Jo, det är fullt där oxå !!

Sen körde vi ner till Åhus och rörde ihop lite raggmunks smet... Nu lät jag duktig !! Ska jag vara ärlig, för det ska man, så öppnade jag påsen, mätte upp vatten och hällde i SAMTIDIGT som jag vispade !!! DET måste man få liiite stilpoäng för !??
Raggisar, bacon, stegefläsk och lingonsylt. Gött för lilla magen !! Efter det så blev det majskolvar.... som vi kanske kunde struntat i, för vi var redan KRÄK MÄTTA !! Meeeeeen, dom slank ner av bara farten !!
Kaffe på det och sen började vi röja bland gamla kläder.
Fick ihop 2 påsar till Jons bebis. Hoppas nu det blir en tjej då *haha* Å 2 säckar till kyrkans second hand.
Avslutade med mer kaffe.
Stuvade in det OXÅ i bilen !! Hade redan fyllt från Mogges ju !! Men allt går !!
Körde ner till Yngsjö med Jons saker och sen hem. Flisan stökade ihop lite saker och sen körde vi till Ellinor och dumpade henne där *s*
Hemåt igen och börja pyssla undan alla saker *pust*
Nu ska jag snart fixa med våra gamla kläder som jag ska ha med mig imorgon när jag lämnar Jennys säckar. Å sen efter jobbet så ska jag hämta upp MÄNGDER hos Mogge som ska in till kyrkan....
INGEN ska säga att jag inte sliter för dom fattiga ;) Eller ok, dom som är ÄNNU fattigare än mig :p

Jag fick iaf fart på Jenny. Hon röjer som bara den där hemma hos sig nu !! Jag ÄLSKAR att röja....En sån skön känsla. Att få bort, väck och iväg sånt man inte använder !!
På tal om det *haha* Jag är på jakt efter loft sängar till barnen. Så jag kan göra mig av med deras som dom redan har *S* ;)

Mitt inlägg i morse gjorde minsann att jag inte tänkte mer på skitet idag !! Man SKA ventilera, man SKA kräka ur sog. Det är bra !!! :)

Nu tänker jag kräva att mina barn håller snattran och sover, eller får dom gå ut och lägga sig på studsmattan.... Konstigt att man ska få tajata dom i säng OCH ur säng !? Ska höra vad det är för löjligheter dom håller på med. Man börjar ju undra om dom har svårt att bestämma sig !? :P

Nä, kläder, telefon och sängen.... hmm.... duscha kanske ??  Vill ju inte va ofräsch imorgon på jobbet, eller hur Jenny *haha*

Kommentarer
Postat av: Pernill@

Får du nån 90 resårmadrass över så hojta till.....

Ps de hade loftsängar på fynder på ikea typ 75 spänn....

2008-08-07 @ 18:46:30
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0