Räknar till 10.... 1,2,3,4,5......

Åhhhhhhhh !!!! KAOS DAG !!!!!!

En underbar vecka i nabben !! Men aaghhh vilken sista dag !!!
Vi har haft en farbror, för så känns han, som är helt underbar, på besök (helda dagarna in på natt timmarna) varje dag sedan i tisdags. Han är inte mer än 54 år, men är nog tyvärr påväg in i den hemska demensens dimma :(
Hans fru lämnade honom och lurade av honom hus och bil. Han är såååå otroligt ensam !! Så det har bara kännts bra att ha honom där, ge honom lite sällskap :)
Han har lixom bara tittat förbi varje morgon och sen har vi umgåtts långt in på natten.... Vi sa hejdå igår kväll och kramades å allt d där....... I morse så vaknade vi av att det knackade på sovrums rutan *s*
Jo, där stor han *hihi* Pigg som en mört med en packe röding åt mig !!! Han fick veta igår att jag älskar fisk. Givetvis så fick han stiga på och äta frukost med oss :) Underbara gubbe :)
Ska se till att skicka nått brev och kort lite då och då till honom. Han behöver få känna sig behövd !!

Så nu sitter jag här, på dagens slut och steker mig röding !!! Givetvis INTE smärtfritt..... men det kommer jag till

Sjöng för Flisan som blir 11 idag...... Hon fick en DVD spelare och ska få ett besök hos frissan när hon kommer hem :)

Vi städade ur i Nabben, packade bilen och såklart gick proppen ( eller proppen stack som Micka säger) när vi damsugade. Torktummlare och tvättmaskin tvärdog !!! JIppie... vi som hade lite panik med tvätten eftersom barnen skulle ha allt rent inför sin vecka med min mamma i husvagn. Allt hade dock varit tvättat om ungarna hade tagit ner alla skitiga kläder som dom sa att dom hade gjort.... *suck*
Men efter mycket letande och testande så hittade vi rätt propp och tvätten fick packas med blöt, men ren.

Körde och körde och körde...... och så *SKRIK* Mogge kom på att han glömt sin dator kvar i Nabben...... vända om och köra köra köra......  In å hämta möget...... så köra köra köra...
Olivers blåsa är inte gjord för mer än 5 mils bilfärd. Pissepauser blir det gott om.
In på Mc Donalds å beställde dagens mumma måltid. Så vidrigt... Mogge fick äta min mat... tog ett bett och sen gick det inte mer...
Körde Mogge till Lörby, han skulle ju till Sthlm ikväll.......
Körde 3 mil tillbaka igen... till Karlshamn. Lastade ur, firade Flisan med tårta, städade ur bilen, pussade på mina små söta ungar som jag inte ska få se på en vecka, bytte bil med Ingrid och packade in Alex och körde hemåt.... då va klockan 20.00.
Lämnade av Alex hos sin mamma vid 21 tiden. Hon hade längtat :)

Försökte desperat hitta någon kul att käka på stan med men ingen hade tid, lust eller möjlighet :( Men så kom jag på att jag hade firren i bilen och den behövde ätas upp. (vilket jag gjorde för 3 timmar sen nu)
Körde till solariet... tänkte att NU ska jag få turbo solbrännan arne.... köpte en kräm för 30 kr och snålade istället till på vilket rum jag skulle sola i. Tänkte att jag behöver inte den där vital eller relax lukten sprayandes på min varannan sekund nu. Jag ska ändå hem å duscha.... Tog båset med enbart ac.
Herregud !!! AC ??? Efter jag smort in mig som en jubelidiot ( 4 min innan solariet tänds) och insåg att jag inte kunde smörja hela ryggen själv så intalade jag  mig att "bara snack, den ger ingen bättre effekt" Jo, tjena........ Efter 22 min i hyper värme UTAN ac..... för jag kan lova att Mogges fisar räknar mer som ac än de där, så kollade jag mig i speglen...... Snyggt !!! Vad är det med mig och solprodukter ???  Från troskanten och upp på halva ryggen ä jag några nyanser brunare med ett markerande sträck över till fesbrun.

Å nu kom jag på........ jag vaknade inatt..... låg i massa grus och fattade INTE vad det var...... tände..... å jag låg en ett berg av snus !? Ruskade livi Mogge och skällde ut honom....... reste mig upp för att byta plats med honom. Då känner jag hur det lixom drar i skinnet nästan uppe vid vänster axel. Mmm... mumma... MUPPEN hade snyggt å prydligt lagt snus prillan på min axel !!!!!!! Som straff fick han sova i snuset......:)
Med tanke på att han innan på natten låg och klappade mig på armen med utsidan av sin hand ganska hårt och smackade med munnen som om han "kallade" på en häst, så häst eller spottkopp...... vad är värst ??? Pest eller kolera *s*
Tror han låg och drömde om åsnan han klappade på Ölands djurpark....... han gjorde ju exakt så då !!

I alla fall så efter min värsta solning någonsin så körde jag hem, träffade Zandra en sväng och hämtade min klänning. Ja, den, min klänning......... Som inte va så snygg som jag hoppades på *vrål yla*
Ska till Sabbe imorgon och få smakråd... sen får det kanske bli Malmö, Lund eller Helsingborg på jakt efter ny.... Tycker att jag ser gravid ut i den *mer vrålylande*
Mogges parfym låg här och väntade iaf.... mmm... han kommer lukta så underbart gott !! Min pudding :)

Efter jag provat klänning, deppat ihop och messat Sabbe om min akuta situation så började jag skrubbe rödingen. För det sa Micke att man skulle.......... å så va skinnet så gott så gott......
Hala rackare d där !!! Fick ta till grymheter... höll fast firren med en kniv i häckafenan. Ena sidan gick som en dans.. men när jag vände på fisken så vände jag på kniven oxå... Srubbade och drug fingrel längst eggen...... AAJJJJJJJJJJJJ !!!
Nu har jag ett gult plåster med fula hundar på som ser ut som kossor.....
Firren slängdes på svag värme i mycket smör... för d sa Micke.
Inget skinn kvar, torr som fnöske och rödvinet smakade kattpiss ihop med fnöskad röding utan skinn......
Bara svälja och se glad ut... dom tuggor jag tog utan 15 ben i käften....

Hade en överläggnig med Mogge under mitt ätande (som jag INTE erkände hade misslyckats) om höstens resa :) En vecka i höst utomlands utan barn. Myspys :)
Vi sa gonatt....

Jag gick å la mig.... fick ångest och fortsatte skriva här i bloggen där jag slutade innan ikväll..... då jag stekte min fisk.

Ångest...... jag är INTE van vid att vara utan barn !!! Min första vecka untam barn på 11 år...... känns jätte konstigt !!!

Men jag måste försöka nu igen...... klockan är 02.11....... jag har jobbedag imorgon !!!

Nattski :P


Kommentarer
Postat av: Sara

Älskade hjärtat! Vilken panik du har.....Inte kan väl en snygging som du, inte passa i den klänningen? Allt klär ju en skönhet!



Denna veckan, ska du ta hand om dig själv, göra allt i lugn och ro, utan någon som kallar på mamma! Du kan spela vilken musik du vill & hur högt du vill, äta vad du vill, städa när du vill, kolla på vilket tv-program du vill, springa näck & sjunga "fångad av en stormvind" (hahaha)ja allt som man kunde innan man fick barn!! Passa på.....njut av dig & din lediga tid.....om en vecka kommer du sakna den igen....L



På fredag är det PARTY!!! PUSS!!!

2008-07-07 @ 10:04:38
URL: http://sara75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0