Fotbolls fylld dag !!

En seg och skönt avslappnad morgon :) Mys i sängen till 11.30 !!!!!
Frulle käkades och sen var det raka vägen till Vilan för samling, Oliver hade match. Han sov ju hos mormor så vi mötte upp henne på parkeringen.
Morfar (min pappa) och Catta stod i korvgrillen och kiosken på IP. Lite fördel har vi ;) Små fisarna käkade glass med hela fejset !! Sen en korv på det.......
Matchen slutade 5 - 5. Bromölla var 13 spelare...... KFF var 7 st.... å då fick en spelares lillasyster hoppa in så vi blev fullt lag !! Ungarna var heeelt slut !! Ingen avbytare och tempot va på max, hela tiden !!
Någon som har barn födda -99 som är sugna på att träna i kff, skrik till !!! Vi behöver mer folk i laget !!

När killarna skulle byta om efter matchen så frågade tränaren om det fanns några som ville va boll kallar på KFFs A lags match...... Oliver nappade på det....... Så eftersom Olivers match slutade 15, och vi skulle va på KFFs IP kl 16 så blev det pizza på hemvägen........ slägde i barnen maten och sen iväg igen *hihi* Ibland vet jag inte vad jag tänker med när jag går med på allt !?
Iaf så var vi där 16.00, matchen började 17........ slutade 19... ja, precis så kul var det att sitta å glo på den !! Små killarna har lite mer glöd i sitt spel ;)

Körde till Mogges lgh efter matchen och hämtade kläder inför hans arbetsvecka. Sen ÄNTLIGEN hem !!!
Inte för att hemma stunden varade så länge........ Oliver duschade och klädde sig...ca 10 min *s* Sen var det dax att köra honom till Albin.
Flisan sover hos Sarah, Oliver hos Albin och så sover Alex å Knodd här..... å så kommer Anna och hämtar dom imorgonbitti.
Inga barn på fritids = glada barn !!
Mickan å Isacc får va på dagis, men det är inte så farligt tycker jag. Dom har ju varit hemma en vecka i månaden sedan februari....... ja och hela mars månad *haha* pga sjukdom !!

Efter jobbet imorgon så hämtar jag dom små grynen på dagis, Oliver hos Albin och så kommer Anna med Alex och Knodd igen. Hon ska jobba kväll...... Flisan kommer hem själv antar jag..... Annars ringer du va, gumman ??

Mmm... sen till lite gnäll.....
Varför kan ALDRIG killar hitta på saker ihop UTAN ATT SUPA ??? Fattar det INTE !!!
I går när vi kollade fotboll på Banken skulle Mogge dricka en öl...... jo, eller hur....... 2 öl, 1 drink och så delade 4 pers på 4 kannor öl, det vill säga 1 kanna var. Jo, piss full..... Gör inget, har inga problem med det. Men jag VET ju att det ALDRIG stannar vid 1 öl *suck*
Nästa helg kommer det bli mer än 1 öl, garanterat........ helgen efter det vill jag inte ens tänka på !! Helgen därpå kommer vi va i Nabben, INGEN alkohol med dit. Då får jag frispel !!!
Sen är det bröllop... nån som tror att 1 öl kommer räcka...... nä, för det GÅR INTE !! Det SKA ösas i !! Å sen när han ska på Iron Maden konserten........ jo, tro fasen att dom ska SUPA DÅ OXÅ !!!! " EN ÖL gumman, EN ÖL !!"
Jag blir knäpp !!! Jag är 32 år gammal...... känns som om man sjunker ner på 15 års stadiet när det ska va såhär med supandet. För jag VET VET VET vad som än sägs, så blir det VARJE GÅNG mer än en öl.
Blir helt ärligt så förbannat ledsen........Vad gör man ?? Ska man va en jävla gnäll kärring och förbjuda hela förbannade tiden ??? Eller ska man helt krasst göra så att man göra samma sak själv ?? Super skallen i bitar så fort man ska hitta på något med sina vänner !? JAAAAAAAAAAAA, för jag är ju inte över 30 år och lämnat det livet bakom mig.
Piss, piss, piss......... hatar denna jävla alkohol !!!! Än en gång in i samma karusell..........

Haft en underbart mysig helg. En så mysig helg att jag skulle kunna gort allt för att få behålla honom här hela veckan. Mysa gosa krama.......... så slutar den med informationen att det åter igen ska supas :(  Allt mysiga bara rinner ut då :(

VET att det blir liv för att jag skriver här om detta. Men vart ska jag ventilera då ?? Han lyssnar inte å fortsätter "EN öl vill man ju ta"  Andras reaktioner på detta vet jag redan svaret på......... FAN FAN FAN ........ ARRRG !!!!
Allt mys i världen ersätter inte den kännsla jag får i kroppen när alkoholen gör entre i vårt liv, igen..... Ska det aldrig få va bra med det ??
Eller....... Ni som läser...... dricker era män/sambos/respektive sig fulla så fort det kommer fram öl/wiskwy/grogg/jäger/bla bla.. ?? Är det bara jag som över reagerar ?? Ska det inte gå att dricka EN öl ???

Om någon viste hur många FULA ord jag vill skrika ut nu ... iiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!

Kommer väl ångra mitt inlägg, för SNOK FIA är ju här jämt å ständigt. Hon berättar vidare och det hela slutar i att jag är förtryckt och lever med en alkoholist, barnen låser vi förmodligen in i en källare när hon är i sitt esse !!...... Som vanligt när hon är i farten *haha* Ljuger och hittar på som en häst travar !!

Någon som tycker jag låter glad ikväll *haha* ?????


Kommentarer
Postat av: Sara

Nä, du överreagerar dårakt inte Mia! En öl, fixar många! Tycker man ska respektera varandra! Man har dessutom lika kul utan alkohol.....det har jag lärt mig nu, när man käkar dessa pillerna! Saknar inte supandet alls! Visst hade jag kunnat tänka mig fest någon gång, men har inget behov annars!

Så du är INGEN gnällkärring!

Sen är det bara att strunta i om vissa roar sig med att snacka....handlar bara om avundsjuka och brist på stimulans i det egna livet! Trist! snyft



Stå på dig! Heja Mia! L

2008-06-15 @ 22:42:22
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Lina

nej du överreagerar inte alls. Själv har jag en som dricker öl just nu, FAST jag kan föda barn när som helst. Tänk dig, att behöva ta taxi med en full karl till förlossningen. skitkul att berätta för henne sedan: jo, pappa minns inte när du föddes för han var skitfull... Karlar!!!

2008-06-15 @ 23:24:19
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker inte heller att du överreagerar... Jag tycker också att alcoholen förstör så himla mycket.Du såg ju min älskling i lördes ;) hmm... Å bättre blev det INTE sen haha.. Nä jag förstår dej faktiskt! / Jenny

2008-06-16 @ 12:03:23
Postat av: janni

Mmm JAG fattar precis vad du menar:( Inget skoj alls med denna förbannade alkohol!!! Den kan sabba mycket....stå på dig. en öl är en öl...

2008-06-16 @ 19:44:01
URL: http://livethrnu.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0