Midsommar :)

Som sagt så fick vi ett ryck och åkte till Sthlm i torsdags. Kunde inte valt ett bättre sätt att fira midsommar på ! Så kul, så fint väder och så mysigt !!!
Kom upp i torsdags natt, kl 1 tror jag det var ;) Vi hade en kulig resa upp :) Massa mysprat och utbyte av tankar mellan mig och Mogge :) Inte ofta man får chansen att snacka på det viset i flera timmar !! Jag VET att det låter löjligt och jag VET att folk kan störa sig på det....... men det verkligen bubblar i mig när vi får en minut över för varandra...
En av dom första saker som Magda kom att tänka på när hon såg mig var... ja just det *haha* att jag inte har så mycket tuttar kvar.......
Iaf så la vi oss ganska direkt. På midsommarafton käkade vi frulle och sen åkte Maggan å jag till Coop å köpte sill å jordgubbar och allt annat gött som gör midsommarafton till just midsommarafton ;)
Köpte present till min darling oxå..... rutig kortärmad skjorta och svarta high water (eller nått). 

Körde hem (ja, till Magda å Matte) och packade in det inhandlade. Slängde oss i bilarna och körde till ett RIKTIGT firande !!! Stång, sång, lotteri, mängder med barn, orkester, you name it !!! Allt som en midsommar ska innehålla !!
Några danser och ett gäng lotter ( några med VINST) och massor av tryckande hetta senare så åkte vi hem igen.

Mogge och Matte tog barnen ner till parken där vi skulle käka vår mat. Där finns en bassäng, stor som bara den med vatten upp till navlen på Mickan...... på ett ca *s* MÄNGDER med saker att leka med !! Linbanor, sandlådor, gungor, gungbrädor, lek ställningar, små hus att leka i osv osv osv..... Basket plan, fotbolls plan..... I mitten av allt detta så var där stora grillar och bänkar med bord. Sååååå fint och mysigt !!!! Heeelt underbart !!
Magda och jag kokte potatisen, fixade gubbarna och allt annat gott vi skulle käka där nere mitt på dagen.  Packade cykelvagnen full, slängde oss på cyllarna å cyllade ner till grabbsen å kidzen.
Ingen hade direkt saknat oss misstänker jag..... Killarna låg med öl i händerna och snackade skit. Kenta hade oxå anlänt när vi kom. Ungarna badade och åkte linbana...... Solen gassade......
Borden dukades med sill å potatis,korv och köttbullar grillades. Alla njöt :) Å vi var bara ett av många sällskap som letat sig ner dit för att fira. Mängder med ungar som sprang runt och familjer som grillade !!

När gubbarna var uppätna och alla var mätta så började himlen visa oroande tecken...... grå himel och det började droppa.....
Vi packade ihop och tog oss hem till lägenheten igen. Några barn vilade en skvätt, andra satt vid datorerna. En timme senare så lyste solen igen och värmen var tillbaka :)
Packade ihop kvällen grillkalas, slängde ihop sallad och ner med en ny omgång i cykelvagnen *s*
Tillbaka till parken och lek lek lek lek, grilla kött, äta mumma mat med allt gott man kan tänka sig som tillbehör. Prata, mysa, leka, mysa, prata...... ja.... fram till 22.45....... då packade vi ihop och knatade "hem" igen.
Trött Matte, Emilia och Ida somnade framför tvn i stora puffen....... Trött Mogge somnade i soffan framför tvn. Trött Magda å Mia väkte mänen och sen var det en välbehövlig natts sömn !!

Eller ja....... jag hade svårt att sova, oroade mig för att jag skulle vakna efter Mogge.... (skulle ju sjunga med frulle på sängen) Som om jag NÅGON GÅNG i världs historien vaknat EFTER Mogge !???? Gav upp mina försök till sömn vit 6.45.....gjorde frulle åt honom och insåg att klockan kanske var liiiite lite.... Så jag åt upp det själv *hahaha*
Vid 8 gjorde jag en hälften så fin frulle som jag gjort första gången... kom till insikt med att Mogge förmodligen inte skulle ha en aning om att han åt en macka, eller om han ens skulle fatta att han skulle äta mackan, att det kvittade.
Väckte Maggan å Mattan å några av flocken... dom som jag fick liv i. Vi sjöng så fiiiint, å som jag redan innan gissat så vaknade han inte av sången........ Men vi gjorde det iaf *s*
Han fick i sig macka å chokladmjölk. Öppnade sin present som inte var inpackad *haha* Mmm.... han va nöjd. Lite liten skjorta men den bytte vi senare.

Jag å Magda skulle shopa hade vi tänkt..........men det hade INTE Kista gallerian tänkt........ Så det sket sig !!! Mötte upp killarna å barnen istället. Åkte till Wasa parken och SHIT vilken lekplats !!! Undrar om jag kan sluta imponeras av hur mycket det finns att göra för ALLA där uppe !!?? Å att sådana lekplatser existerade !? Önskar jag haft kamera med så jag kunde tagit bilder........ Men jag googlade och hittade en ganska tråkig bild. Men allt som sticker upp ur marken (kullar) är av mjuk gummi..... i dessa kullar så finns trampoliner i alla dess storlekar och kanor att åka ner för... nät att klättra i osv osv.......

Allt det röda, blå å gröna är av gummi.....

När barnen lekt av sig så blev det Burger King. Inte så gott men mätta å glada iaf !! Tänkte köra till Skansen efter maten..... men när vi kom till parkeringen och skulle gå ur bilarna så öppnade den blå himlen sig och ett monsun regn föll !!!!!
Vi planerade om rutten *s* och visade ungarna lite av sevärdigheter i storstaden...... EM-studion, Rix fm, Slottet, Globen var lite som önskades och sågs.
Heron city låg på nästa punkt och barnens planet besöktes. Inte vad vi föräldrar hade tänkt oss kanske, men ungarna hade sketa kul ;)

Hem igen efter en låååång dag ute på äventyr. Mogge och jag åkte till Coop och handlade och sen blev det kvälls mat.
Fläskfile (som blev torrare än vi önskat *s*) och potatisgratäng. Mys vid tvn och prat med godis och vilda barn.

Söndags (igår) käkade vi frukost och sen gav vi oss iväg.
Körde till Jönköping och badade på Roenlunds badet. Så himla roligt, finns grottor som man simmar in i... å sen ser INGEN vad man gör  ;)
Till och med JAG tycker det är kul att bada där...... Hade iof gärna spenderat timmarna på A6 och shopat... men man kan inte få allt här i världen ;)


Tog nog MAX 10 minuter efter det att barnen fått fika så sov dom såååå skönt i bilen !! Å jag vi fick tid åt varandra igen :) Ska jag se till att vi får VARJE helg......

Hemma blev det pizza och fotboll.......
Sägen......

Darlingen åkte till jobbet vid 5 tiden och jag vid 7.......

Jobbat, jobbat, jobbat.
Utsatt Helena för obehagligheter *hahahaha* (satikens gubbe !!)
Kört halva stan runt och hämtat å lämnat folk......

Hämtade upp Anna å Alex, körde Anna till jobbet och Alex följde med hit...... å nu ska jag köra dom till tåget. Dom ska till Malmö i några dagar.

Skriver senare igen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0