Helgen.....

Ja, fredagen blev ju sen fast jag lovat mig själv att lägga mig och vara helt utvilad och pigg som en lärka på Ullared... Blev 3 timmars sömn på sin höjd *gäsp*
Men som vanligt aå kvittar det hur pigg/trött/arg/glad/sur/bakis bla bla bla man är när man går ur bilen på den gigantiska parkeringen. Den där känslan väcks i kroppen...benen lixom springer före en bort till kundvagnarna och armarna börjar, som med en reflex, göra rörelser ut åt både väster och höger. En förberedande övning på vägen in... då man förövrigt små springer och sätter ögonen i folk, för att sätta skräck i dom innan man ens nått hyllorna inne på GeKås !!
Ja.. å dagen löpte på..... Mogge och Tummen var knäckta efter 4 timmar och letade sig till en oas.... där bälade dom öl i solskenet och mådde som prinsar.....
Jag och tjejerna shopade på i 3 timmar till... sen gav vi oxå upp. Körde hem vid 15 tiden men inte så extremt mycket i lasten... köpte för 5000 kr. Inte så faligt tyckter jag.....

image61
Tjejerna INNAN dom insåg att man skulle gå i SAMMA affär i 7 timmar !! Hahaha.......

Lördags kvällen blev väl mer kaotisk än den behövt.... Inte en av dom trevligare kvällarna jag upplevt på ett tag, men efter storm kommer solsken, eller var det inte så ;) Det som inte dödar, härdar.....

Söndagen var såååå mysig !!! Vaknade vid 7 tiden... tvingademig själv att ligga kvar och försöka sova ändå... Nilla messade vid 9 att vi skulle få häcken ur sängen å komma dit. Sagt å gjort... å min häck är än ganska stor.. så den tar tid å få ur sängen ;) 
Vi var hos henne vid 11 :) Men jag var tvungen att packa inför fotbollen oxå ju !!!
Där hemma så glittrade ögonen på tjejerna som fick gå igenom 2 stora kartonger med kläder från min kusin. Hon är något år äldre än Flisan och lika tunn..... Så nu har tjejerna dom massa nya snygga kläder :) 4 par Lee jeans och något par Disel...... tack säger jag !! Har INTE råd att köpa det själv !!!
Martin fyllde på växel låds olja och spolarvätska i min bil, gulle han !!!! Så hade ena hunden fått 11 valpar !!!! 4 dagar gammla...... sååå söta !! Å katten hade 3 kattungar...... å räknar jag nu efter så var vi..... 5 ungar, 3 vuxna, 15 hundar och 4 katter........ å då hade en hund rymt kvällen innan oxå..... *pust* Tur jag har ungar å inga djur *haha*

13.00 samlades vi på Vilans IP och körde i samlad trupp till Vinslöv. Match kl 14. Jag tvingade ner Ingrid, Kim och Jackie, Jennie och Flonta, BJ och vad nu alla hennes kompisar heter....... Men vi hade en bra klack iaf ;) Å så vann dom med 7-4 :) Duktiga pojkar !!

Efter matchen var det morsdags middag hos Ingrid och Micke !!!!! Grillat !! Mumma !!! Vi hade tävlingar av alla d slag *haha* Upptäckte att det finns INGET man inte kan tävla i !!
Hade en riktigt mysig dag !!
image62
Hoppas säck.. Cornelia sprang dock ur sin i rena kämpar viljan !!!

image63
Mickan kunde ocå hoppa ;)

image64
Ett av mina mongo barn.... Isacc mongo bongo från kongo !!!

image65
Kanske var något i maten... för hur Cornelia lyckas se ut såhär... ja.. det va nog maten ;)

      

       

       

Fartfylld helg i vanlig ordning :)

Idag är jag hemma med Micka. Ont i magen hela kvällen och natten...... Tror det var rosmarinen som va i maten ??? Kan d va så ??

Sitter med Mogge i camen. Kul, har koll på honom nu ;) Inte en sekund utan den camen igång nu :P

Nu ska jag duscha och sen ska jag å ungarna till Helsingborg.......

Kommentarer
Postat av: Lina

Gud vad söta dina barn är !!

2008-05-26 @ 13:47:05
URL: http://yiyah.blogg.se
Postat av: Pernill@

Åhhh mina räliga ungar.....
Jag saknar er...
Och fyyyy för Ullared.....
Jag är inte alls avis.....

2008-05-27 @ 08:33:53
URL: http://www.minimi05.blogspot..com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0