Kuliga funderingar och tankar !!

Jo, Isacc har nog dom roligaste funderingar som finns.........

Idag när vi var i Mogges lägenhet och städade lite så behövde han bajsa.... när han satt där på toan så frågade han:
- Mamma, har man en bajs soffa i rumpan ??
- Ehh... nää......??
- NÄHÄ ??? Vad gör då dom KULIGA bajskorvarna när dom är i rumpan ??
- Ehh... ja... dom bara är där och kommer ut när man är bajsnödig.....
- Men va ???? Har dom INGET kul alls att gör ????
*suck*

Igår:
- Mamma, dör man om man äter punka ??
- va ?? Vadå för punka ??
- Jaaa....... sånt som ä i däcken !!!
- Nja, asså.... punka är luft som INTE finns i däcken... och det går inte att äta något som inte finns.... ( hur lätt är det att förklara det då ??? )
Isacc såg ut som ett frågetecken och frågade inte mer på hela vägen till dagis *haha*

Nya kuliga ordet då:
- Sluta glytta dig !!!!!

Ja, tänk om jag kom ihåg allt han säger !! Då hade jag skrivit en hel bok !!

Miian !!!! Jag vill ju ha ditt lösen till din blogg !!!! Har försökt komma in i din blogg hur länge som helst !!  Jo, vi har flyttat och livet leker :) Jag har hållt lite koll på dig och lillan på familjeliv, men det är en ganska tråkig sida så jag är inte där så ofta :S

Lina, ser du att jag fick till dig som kontakt ??? Ska in hos dig och läsa din underbara blogg så fort jag är klar med min ;)

Misslyckades med min länk igår, gör ett nytt försök här........
http://www.eugeniashop.com/

Dagen har varit som dom flesta på senaste tiden......... en dimma......... Fattar inte varför jag är såhär .... har inte ens ord för det !! Trött om dagarna men kraft i kroppen.... Känns som jag ska falla ihop men jag har ändå kraften att jobba ute på ställen med tung städning. Känns nästan bättre när man fått slita lite.
På kvällen är ja såååå trött... tills barnen somnat.... då går det inte somna !!! På nätterna så ligger jag vaken gång på gång... klar vaken och skulle kunna ut och springa maraton känns det som..... Kl 6 när klockan ringer så har jag inga problem med att komma upp....... men sen är dagen som en låååång dimmig seeeg väntan på att få sova.
Kan ju sluta kl 14.30 om jag vill...... men jag hinner inte så mycket som jag vill om jag slutar redan då !!! Så då jobbar jag till 15.50 istället......
Ska man prova hålla tiden 14.30 i en vecka och se om man mår bättre ??? Eller bättre.... jag mår inte dåligt alls.. skulle bara vilja vara lite piggare och mer skärpt på dagarna !!!!
Kan ju ha med mina tabletter att göra iof ??

Aja, vi tog, eller dom 2 små fick sovmorgon idag :) Dom va såååå trötta igår kväll !! Dom vaknade vid 7.50 och så fick dom frukost framför tvn och lite godis som efterrätt :)
Lämnade dom vid 9 och var på jobbet vid 9.30.
Vi hade SRY prov idag så jag städade upp kontoret, åkte och köpte baguetter och lite olika fyllingar och grönsaker så man fick "bygga" sin egen :)
Fixade lite med papper och så var klockan 16.00 ...... Åkte å hämtade barnen och körde in till Mogges lägenhet. Hämtade post och städade av lite......
Var hemma vid 18.30 och fick ta tag i mitt eget kök...... borde vika tvätt nu, men jag orkar inte *pust* Ska ta en halvtimme sen.

Hmmm... ETT telefonsamtal och jag är ganska säker på att det nog duger bra som det är. Mitt är mitt och inte ditt ;) Mitt är mitt och blir aldrig ditt :p

Sommarens semester är inbokad...... v 27 är det Nabben som gäller och sen kommer vi hem på Flisans fördelsedag den 6/7. Då tar vi en heldag på stan, C4 dagarna :) Å så åker barnen till mormor på kvällen för att släng sig i bilen igen :) Då åker dom iväg med husvagnen upp till segelbåten i en heel vecka !! Vilket betyder att jag är barnledig hela C4 dagarna !!!!!!
Ok, jag jobbar. Men mysig kvällar på stan kommer det ju bli vaaaaaarje kväll :) Festa kan väl hända att jag gör på fredagen.... men inte något hysteriskt eftersom jag ska på bröllop på lördagen ju......
Sen å andra sidan är det  inte festandet som är det roliga under C4 dagarna, det är gemenskapen och maten och stämningen !!!

Nä, får väl ta min timmes tvätt vikning... hade jag haft batteri på min lur nu så hade jag fotat berget och lagt in... så ni fick se vad jag har att kämpa mig igenom !!

Sussa gott !!

Kommentarer
Postat av: lisa

Ha en trevlig kväll! :)

2008-05-21 @ 21:07:57
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: miian

du kan väl maila mig på [email protected] så skickar jag lösenordet =)
kram och Isaac är ju den sötaste som finns,vilka frågor!!!

2008-05-21 @ 21:19:45
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: Helena

Hur orkar du skriva så möd??? Jättekul att läsa..men jag hade aldrig pallat! Så när blir det Tosselilla? Vi vill ju oxå med!

2008-05-21 @ 21:37:39
Postat av: Pernill@

Dessa funderingar !!!!!
De är helt otroliga !!

2008-05-21 @ 22:13:48
URL: http://www.minimi05.blogspot..com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0