Jaha ??

Snart jul. Ska inte julen och tiden fram till dess vara en glädjens tid ???
 
Kaos och storm på alla håll och kanter, överallt ju. Blir nästan mörkrädd !!!
Jag lärde mig en gång i tiden att ta vara på det jag har, att vårda det ömt och inte ta någon i min närhet förgivet. Även om man inte alltid vinner på det i det korta loppet, så står man nog alltid som en vinnare till slut ändå. 
Att göra och säga saker förhanstat lönar sig aldrig, aldrig. Kan skada mycket mer än vad det var meningen att göra. 

Jag ska ha en bra jul :) Mina jular har kantats av fruktansvärd smärta och ångest, ganska många år tillbaka. Detta året, äntligen, så ska jag ha en underbar jul. Det är slut med dålig stämning i november/december. 
Jag har alltid älskat julen, jag har förknippat den med mys, glädje och lycka !!! Där ska jag vara i år :) Med underbart mys, bakande med barnen och tomatar å pynt överallt !!! Kalla vinter dagar fulla av bus i snön (ja jag drömmer nu, vi har inte snö i skåne mer än 3 dagar om året) och sen mysiga kvällar i soffan med glögg och varm choklad !!  

I'm dreaming of a white Christmas, just like the ones I used to know !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0