Nu börjar det på riktigt

Jag har alltid ledvärk, men det kan jag ignorera bort. Det sitter oftast i händerna då.... Men på vintern så blir det nästan olidligt vissa dagar. Idag är en sådan dag.
Benen värker och jag kan inte göra mer än klä mig varmt, krypa under täcket och gnugga upp värme på dom ställen som inte ger med sig.
Helst vill man bara sparka av sig benen och slippa skiten.... Benen är jobbiga att ha värk i.
Som tur är så här det "bara" benen idag. Hade varit värre om det hade satt sig i armarna med.
Man ska se det från den positiva sidan ;)

Nu är det inte så att jag lever med någon livhotande sjukdom. Jag hade säkerligen fått mediciner för detta och mått prima jämt om jag inte varit så rädd för att få en "stämpel" på mig. Jag vill inte ha någon sjukdom stämpel ifrån någon läkare.... Har fått för mig att man får lida mer av den stämplen än av besvären sen..

Mogge fixar med chevan idag. Bättre sent än aldrig som man säger. Det innebär att jag börjar jobba senare idag. Men nu tycker jag nästan att det är lite fööör sent. Var blir han av ??

Imorgon ska jag ner till Malmö på utbildning (finns ett fint ord för det som jag inte kommer på). Det är riktigt kul ska jag säga. Gillar lära mig saker. Låg igår och filosoferade.... jag saknar Komvux och all ny kunskap man matades med. Jag vill veta mer ingående om politik, hur sverige är uppbygg, om Sveriges och världens histora. Psykologi lektionerna såg jag mer som ett nöje att gå på, än ett tvång. För att inte snacka om religions lektionerna....... Åhhh... jag älskar att läsa om religioner.
Jag har läst väldigt mycket av Koranen. Det är något som många borde göra... Det gör att man försår många av dom "konstigheter" som muslimer pysslar med.
Som personalansvarig har det hjälp mig mängder. Jag vet att den muslimska kvinnan inte får titta en man i ögonen, inte ta han i hand eller visa sitt hår. Det är inte för att vara otrevlig, utan av respekt för sin religion. Något som accepteras utav kunderna, så fort dom fått veta att det inte är av ovilja som deras städerska är tyst som en mus och smyger runt utan att titta på personen.
Klagomålen blir genast en "aha" upplevelse för kunden och allt är frid och fröjd ;)

Nog om det... jag hade kunnat mala på om religioner i timmar. LÖV IT

Nu får jag väl fixa till mig och hoppas på att Mogge kommer snart... Jag behöver jobba för att känna mig frisk i mitt ostabila psyke *haha*

Kommentarer
Postat av: jenny

Hehe.. Nä så farligt va de inte =P

Han va ju fuller å då babblar man ju bara på om allt oftast =)!

Lite svartis va han nog allt på dom "erövringarna" du gjort hihi ;)! Men jag försökte förklara VARFÖR man gör sånt när det är slut... Men han fattde ju inte haha!



Kramis



2008-11-17 @ 13:30:36
URL: http://jenssy.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh Jag älskar också politik! SÅ intressant =D

Dock intresserar inte ereligon mej för fem öre =/ tycker att dte är riktigt trist!

2008-11-17 @ 14:07:32
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Jenny

OJ religion stavas det ju =P men ja slarvar alltid när ja skriver haha de ska gå i hundra nittio =P

2008-11-17 @ 22:05:14
URL: http://jennssy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0