En veckas kel med barn att ta igen !!

Herrejisses va man har varit saknad !! Hade barnen hemma igår för att mysa lite extra, räckte inte. Dom är såååå mamma kelna och kramiga. Goa små knoddar :)
Idag hämtar jag innan mellanmål på dagis och sen ska vi hem och dona. Måla mitt rum klart idag och möjligen börja på Flisans.
Isacc fyller ju år på torsdag och vi ska ha kalas på lördag. Vi ha saker och ting i skick då.

Men Turkiet ja.......
Vilken vecka !! Vi har haft så skit kul och grymt väder. Ett lyckligt minne för resten av livet :) Just nu kan jag inte redovisa vad vi gjorde vilken dag, för min hjärna funkar inte som den ska. Jag behöver Mogge för att få det hela att gå ihop, å han jobbar.....
Men vi shopade lite, eftersom det var så dyrt så blev det minimalt. Vi var på en dagstur med båt. Mat, underhållning, fri läsk och mängder med se värdigheter. Allt för 25 lire (150 kr)
3 badstopp gjordes oxå.. jag badade på sista, när jag viste att alla hajar som var hungriga redan haft chans att äta upp alla anrda som redan hade badat ;) Då simmade vi över till en strand och gick in i grottor som var där, fyllda med lera. Alla smetade in sig med lera och så skitroliga ut..... alla utom jag, leran luktade INTE hallon precis.
Det fanns en liten ilsken apa på båten, den lille rackaren bet folk till höger å vänster.

(nu är jag hemma och har hämtat flocken, kan inte blogga nått längre på jobbetid)

    
 

Någon av dom första dagarna så var vi på Kleopatra stranden å kollade läget. Det gick skyhöga vågor och var röd flagg, innebär att man inte ska bada.
Det var ingen som brydde sig om det... Sketa kul att slänga sig i vågorna ju !!! Ända tills man inser att man har en bikini i strl 42 och behöver en i strl 38..... livet just då, går ut på att försöka hålla fast bikinin som upp vid släppt ut pattarna ut på grönbete och nerevid hamnat vid ankel knölarna instället för att dölja den slappa häck man har kvar...... Dom som valde att rädda livet på sig själva istället för bikinin, som inte svalde halva havet, kom oxå upp utan en eller båda delarna på sig.
Jag hade nog valt att dränka mig själv om jag tappat någon del... Några dagar efter så fyndade Jackie bikinis på botten när hon var ute å snorklade *s* Stackars, stackars idioter som inte valde bikinin framför livet *hihi*

 
Vi var på samma strand några dagar senare (lördags) och panik solade. Vi hade inte legat på stranden en enda dag !! Å lite färg var vi ju tvungna att få.... så vi tog ingen faktor..... vi ångrade oss senare när folk tog oss för signlakräftor....

Nä, nu får jag ta tag i penseln och måla någon timme. Sen ska jag blogga vidare om Turkiet och slänga in fler bilder.  Men jag MÅSTE bara berätta om Isacc å Mickas lek igår.
Isacc kom in till mig i köket med Mickas trosor på sig och henne lila leggins. Han behövde hjälp med dragkedjan på en huvtröja. Jag frågade varför han hade hennes kläder på sig ???
Vi leker katt, svarar Isacc.
Jaha, va gulligt, säger jag.
Å då gör Mickan entre..... "Jag säger jävel till Isacc"
jag spänner ögonen i henne å läxar upp henne med några väl valda ord.
Isacc harklar sig och skriker JÄVEL åt Mickan.
Jag tappar fokus och ställer mig gapandes. Isacc svär aldrig !! Samlar mig och hinner fråga dom två små leende barnen som är påväg ut ur köket hand i hand, "VAD leker ni igentligen??"
"Vi leker ju katt, sa vi ju" säger Isacc. Ja, säger Mickan... "Vi leker kattajävel" !

Har man som förälder sagt aningen för många "kattajävel", när barnen inte längre leker katt, utan kattajävel ??

Nä, på med min målar "fit out" som Mogge säger (out fit) !!! Ni ska få en lektion i engelska a lá Mogge senare oxå ;)

Haj å stunden !!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilka fina bilder....

Här är det hundfan !!!! Man leker ....

2008-10-07 @ 18:34:00
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Janni

vad skoj att ni har haft det bra:) fina bilder....

2008-10-07 @ 22:13:42
URL: http://livethrnu.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Roligt att få se lite bilder =)!

2008-10-08 @ 14:04:41
URL: http://jennssy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0