Giftemål ??

Dyrt.....
OM jag ska gifta mig så vill jag har en GRYM dag !!!!
Det kommer ju va den dagen, och barnens förlossningar som kommer vara mina mest skinande dagar. Sådana man tänker tillbaka på OFTA.
Jag vill ha en skitbra dag !
Säger inte att det ska kosta massor. Men även lite är mycket när mycket smått blir massor.....
Hmm..... mina förklaringar kunde man kanske klarat sig utan. Men ni vet ?!

Mogge är endast brydd över musik. Han ska ha musik på sin bröllops fest. Jag som vill snåla på saker för att få resa och ha en lååång smekmånad med barnen istället... jag tycker vi kan be alla underbart begåvade släktingar som vi har !?
Mogge har syskon med sångröster som man bara sitter och myser till. Kusiner som är helt makalösa på att sjunga. Vänner som inte är ett dugg sämre än tidigare nämnda....
Jag har vänner och kusiner som sjunger byxorna av vem som helst.....
Vår bröllops fest ska INTE va utan musik. Men jag vill ha ALLA som KAN sjunga, sjungandes på min stora dag !! Mycket mer personligt tycker jag !!
Men så är vi två i detta..... Får väl diskutera igenom det några gånger ??

Kan någon tipsa mig om hur jag sparar in, utan att det blir mindre "lyxigt" ändå ??

NU ÄR DETTA ENBART TANKAR OCH FUNDERINGAR. JAG VILL VETA ATT JAG KLARAR AV ETT BRÖLLOP EKONOMISKT INNAN VI BESTÄMMER OSS FÖR EN SÅDAN SAK.
SÅ FANTISERA NU INTE IVÄG SÅ JAG FÅR HÖRA PÅ ANNAT HÅLL OM ATT NÅGON LÄST I BLOGGEN OCH "NU SÅ SKA DOM MINSANN GIFTA SIG MED"

Min spara lista ser ut såhär :

* Buffe. Storköp på Dagab. Släkt som hjälper till (ja, jag har några som ska tillfrågas om detta skrider till verk)
* Brudklänning på Tradera.
* Min syster som ska bli sömmerska, hon ska sy barnens klänningar. (Ne, jag har inte frågat. Hon har inget val :p)
* Min andra syster som är florist ska få bygga bukett och näbb buketter, arangemang till bord.
* Trycksaker ska jag pyssla ihop själv, ganska enkelt men SÅ snyggt !
* Gansaka billig lokal ( 3800:- från tors - månd). Inget stress med dukning å så då :)
* Smälta ner gammalt guld till ringen.
* Vin och Öl i måttliga mängder, från Tyskland.
* Fotograf, vår kompis Johan. Nä, han själv har ingen aning men man kan ju inte fråga innan man bestämt sig :S

Så släng in tips om hur jag sparar in !! Vi vill ju få en bild över hur detta kommer ligga kostnads mässigt.

140 vuxna och 33 barn skulle det bli. Då har vi mest hållt oss till släkt, ett fåtal vänner. Barn som tillhör släkten får komma. Vänners barn får stanna hemma tyvärr.... Vi måste sätta gränsen på något ställe. Utan barn vill jag inte alls ha det. Min brors barn SKA vara med !!

Aja, nog med drömmandet :) Drömma bör man annars dör man ;)
Men drömmar är till för att uppfyllas !?

Nähä, jag har gjort så mycket jag kunnat ikväll med Isaccs kalas, som han ska ha imorgon.
Måste ladda kameran så jag kan lägga in söa bilder sen :)

Natti :) (Mogge ville bli väckt med en puss om han råkade somna på soffan. Han somnade 1 min efter han sagt det *s* Planerat ?? ) 

Kommentarer
Postat av: Lina

mycket man kan spar ain på...det blir dyrare att smälta ner guld o göra en ring själv...det är väl den som e mest personlig som du ska dras med i resten av ditt liv...så den är viktig att du trivs med...som du sa göra maten själv sparar man mycket på...om du hade en släckting som var sömmerska be henne sy upp klänningnen till dig...då vet du att den sitter bra...bind blommorna själv...köp fina lika dana kläder på hm till barnen...gör vid nagler hår o smink själv...man klarar ett fint vackert och lyxigt bröllop billigt...bara man ger sig fan på det...och helt ärligt...vem vill ha en stooor maräng till klänning och en massa folk som passar upp en hela dagen...vem vet...du hade säkert inte blivit så nöjd med tex håret om någon annan hade gjort det än du...lycka till /pernillas syster

2008-10-25 @ 06:50:20
Postat av: Helena

Du har verkligen börjat planera inför den dagen..när den nu än kommer..men snart hade varit kul..=) Ses om några timmar!! Kram!!

2008-10-25 @ 08:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0