Kallt som sören !

Håller ju på att frysa ihjäl !!

Min stackas Isacc fick skallebank ikväll igen. Lilla plutten.... Men mammlan preparerade honom med medicin, mammas säng och en tidig kväll. Han somnade ifrån skiten :) Min lille prins :) Så skönt.

Dagen ja. Jag skrev att jag ville ha fika gäster, när jag insett att Isacc inte skulle fixa en resa på 40 mil upp till Lina. Typ 3 min efter så ringde Tummen och antog inbjudan !! Så han och Lotta kom på frukost :) Kul.
När dom gav sig iväg så passade jag på att slappa en stund. Flisan och Cornelia åkte med Tummen ut till Näsby. Så jag hade "bara" 3 barn !!
Åkte ner till Jenny vid 16... körde inom Kvantum, för Michaela hade ont i nacken så sugen on var på fika och Olivers sug hade satt sig som svid i magen.... Klart man åker å köper kakor till sina lidande barn !!!
Dom lidande barnen hade stenkoll på vilken kaka som botade vad. Damsugare botar svid i magen, ja "fika svid". Pepparkakor botar "ont i nacken sug". Bra, nu kan jag det iaf ;) När alla kakor som möjligen kunde vara goda utan att bota något hade lagts i korgen ( en sådan korg man drar efter sig, på hul med låångt handtag) så ville mammlan glo på smink. Ja, jag provade lite olika tester...puder, ögonskuggor å så. På ovansidan av handen som man gör...... Mina söner var fullt sminkade när jag var klar.... Läppstift och ögonskugga i bländande färger !!! 2 miffon som inte är rädda för att bjuda på sig själva !! Mina söta goa prinsar !!
När korgen skulle rullas med oss, Isacc tur att dra den, så ska killarna GIVETVIS slita båda två...... En flaska i golvet och allt i korgen genomvått. Å jag som köpte strumpor för att TA DOM PÅ MIG DIREKT !
Då va dom genast "förbannade ungar" och fick killerblickar av mig resten av shoping rundan, som för övrigt var raka spåret till kassan.

Hos Jenny badade dom 2 små, Oliver vid datorn och jag å Jenny med kaffe och mofflade i oss alla kakor som inte var till belåtenhet..... Å några till........

Hämtade mina stora tjejer hos sin pappa på vägen hem.

Hemma... slappa....

Så skönt

Imorgon kommer Linda med sina pojkar på morgonen, sen kommer Ida med sina pojkarpå eftermiddagen. Trevllig dag, även om den ska spenderas hemma :)
Stuvade mackisar å falukorv står på matsedeln inför morgondagen. Å det är minsann jag som valt det. JAg som hatar det annars....

Nä, sova... jag MÅSTE sova. Natten till idag var inte många timmars sömn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0