Tömma huvudet

Idag känns det som om jag inte behöver tömma mitt lilla huvud... Lotta och jag har i TIMMAR tömt varandras huvuden.
Det är så skönt, att det finns fler som jag. Klumpiga, genom snälla (ja jag skryter, men så är det. Tills man sviker, då är jag en mardröm), bubblar om allt, inget är så hemskt att det MÅSTE hållas hemligt om vardags livet.

Men vi kom fram till en sak idag. Att jag är väldigt till ro med vem jag själv är.
Jag har länge vetat att jag behöver INGEN, mer än mina barn, för utan dom hade jag inte klarat mig. Men förutom dom så klarar jag mig utmärkt på egen hand.
Jag har vänner, underbara vänner, ytliga vänner, vänner som snackar bak ryggen på mig, vänner som gärna ser mig misslyckas, vänner som gärna ser mig lyckas och så vänner som är vänner sålänge dom kan utnyttja det.
Ja.. kort och gott. Mina vänner är PRECIS som DINA vänner. 

Jag är en sådan människa som MÅSTE få va sig själv, alltid. Jag ÄR jag... 
För mig är en riktig vän, någon som inte sviker, som stöttar en i vått och tort. Någon som säger till mig och inte snackar till andra först, om det är något irriterade ang mig. Någon som glädjs med mig i framgångar. Någon som säger till mig "fy fan va avudsjuk är på dig, men jag kommer över det och glädjs med dig om ett tag" ifall det är så det känns när jag lyckas i livet. Någon som accepterar mig för den jag är och inte kritiserar mina val i livet. Åsikter kan man ha, men inte kritisera...

Helt ärligt så vet jag inte vart jag vill komma med detta. Men uppenbarligen så hade jag mer att tömma *s* Å detta är inte riktat till någon.
Jag har INGEN i tanke när jag skriver detta. Bara mina egna tankar.....

Å vet ni vad ?? Jag säger inte ens att jag själv skulle klarar leva upp till detta.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är väl underbart när man kommer till den insikten om sig själv...

Man går runt och är orolig att inte duga... Att man gör fel men man kan inte göra fel om det gäller vad man själv vill och tycket....

Denna insikt kommer med mogenhet..

Det finns fan ingen 20 åring som har den...

Heja dig Mia..

Jag håller på dig ALLTID det ver du...

2008-10-21 @ 08:24:41
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Sara

Hahaha.....tog INTE åt mig denna gången!! Hahah.... den här gången tänker jag inte vända på budskapet, för jag är helt utanför o fri från skuld!

Åh vad gött! Sicken lättnad.....asg

Värre för er andra som inte kan hålla er utanför....?? Någon skyldig??

Förmodligen?? Hahah....

2008-10-21 @ 16:12:34
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Helena

"Mina vänner är PRECIS som DINA vänner"...hmm..nää..tror faktiskt inte jag har det som dig..hade det så ett tag tror jag..men inte nu längre..varför ha några i sitt liv som inte är RIKTIGA vänner? Jag e kanske kräsen för jag växte upp med världens bästa vänner och de är fortfarande de bästa som finns...aldrig skitsnack, aldrig ovänner..alla accepterar varandra som vi är..precis som det ska va! =) De "dåliga" bara tömmer en på energi..kan vi väl vara utan? =) Kram! =)

2008-10-21 @ 20:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0