Asså..

Jag har inget att blogga om, tror jag ....

Mogge kollar på viasat sport 2, Ungern och Danmark spelar....... Ställnings tavlan i vänster hörnet skriver ju bara ut förkortningen. I detta fallet var det lite kul *s* HUN - DEN.

Isacc har sin första "sovaöver kompis" här. Ingen av dom har fattat att man umgås när man leker.... Andreas häckar helst vid mig och Mogge, tjatar på Flisan att han ska få sova med henne i hennes säng.
Isacc går å tjatar på Andreas att dom ska hitta på något, får napp ibland, ibland lullar han omkring på egna äventyr.
För en stund sedan näckade Isacc. Vi sër nakenhet som något naturligt här hemma, ingen skyler sig för någon. Men när vi har folk här så behåller vi givetvis kläderna på !! Isacc har missat den detaljen och Andreas uppskattade inte hans blottande.....

- Shit Mia, Isacc är HELT naken !!! *fryner på näsan*
Jag förklarar för lilla fisen att han får gå in och klä på sig iaf kallingar... Naken kan man inte ha när men har "sovaöver kompis" ;)
- Men vafför dä ?? Jag har jy precis klätt av maj dom *suck* !!

Lite för bekväm med nakennheten kanske ??

Har en hemma helg, har inte varit allt för aktiva är jag rädd för..... men sen å andra sidan, så "och", vem bryr sig ;)

Fredagen var skåne runt på shopping. Ja, jag fick ju min nya bli oxå. Kvällen spenderades på Lerjevallen. Flisans klass hade lägerskola och föräldrar skulle komma och grilla......
Usch, denna byn suger !!! Kan räkna personerna på min ena hand som jag känner här. ÄNDÅ vet alla vilka vi är och dom vet fan ta mej mer om oss än vi själva !!!
Innan vi gick in till dungen där föräldrarna satt så tände jag en cigg och sa till Mogge att :  - Dom ska fan få se den sidan av mig dom skaffat sig själva innan dom ens träffat oss !!
Sagt å gjort. Jag sa - Hej. Till ett fåtal... Höll mig till Emma (en underbart bra tjej, som oxå har oturen att bo här). Vi gjorde vårt eget och sket i resten......... Ansträngde mig inte en sekund för att vara trevlig !!! Varför ska man det när man vet hur det kommer snackas sen ändå ?? Lika bra att bete sig som dom förväntar sig å så slipper man ju höra lögnerna spridas.
Å inte fasen var det någon som snackade med mig, mer än Emma och någon annan unges pappa..... En pappa (Flisans kompis pappa) stirrade så ögonen höll på att ploppa ut !!! Inte en gång, utan HELA kvällen. Försökte väl psyka ut oss med sin "arga blick". Idiot....
Jag var iaf snyggaste mamman där, delad första plats med Emma ;)  Yngst var jag garanterat !!

Å ja, jag har anledning att ha förakt. Föraktar alla som snackar dynga. Sköt för fan er själva !!
Jag har så länge undrat varför folk har intresse i MITT liv !? Jag är en tråkig 5 barns mamma som har valt barn och nu mer arbetet före kärring kariären. Jag går inte på allt skit som anordnas i by helveten för jag vill va på min sons matcher, umgås med min släkt, jobba eller bara åka till badhuset i timmar med mina barn.
Det kan OMÖJLIGT finnas något att snacka om !!! Å det är väl det som är problemet. Då slänger bitterfittorna runt om i staden ihop lite ditten och lite datten. För det MÅSTE ju för FAN finnas något att snacka om !!!!

Jag har diskuterat endel av detta med mina absolut närmsta vänner. Vi vänder och vrider på varför, men kommer bara fram till att det måste vara avundsjuka !!

Jag har någon som fått för sig att jag är ute efter (eller har varit) dennes käraste....... *suck* Jag har älskat Mogge sedan dag 1 och har inte lagt ett finger, inte ens en tanke på en KOTTE som är i närheten av någon relation. Mitt år ifrån Mogge höll jag till i Hässleholm. Inte i närheten av NÅGON av dom som jag misstännkts velat åt.
Å så är min tanke den.... har tjejerna sett Mogge ?? Jag byter inte ner mig, behåll era män. Helt ärligt känner jag inte ens vissa av killarna som jag skulle varit ute efter. Har träffat och pratat med under fullt normala omständigheter på sig höjd.
Hur kan jag ses som ett hot genom att bara finnas i närheten ??

En tjej var min bästa kompis... Sa hon till andra !!! Själv hade jag träffat henne vid någon tillfälle hos en kompis, på sin höjd 3 gånger.
Men människan viste fan hur det såg ut hemma hos mig. Vad mina barn hette (heter) och vart jag befann mig när. LÄSKIGT !!! Allt avslöjades när jag lärde känna en tjej, som kände denna tjejen. Hon började snacka med mig som att jag viste vem bruden var...... Hon blev helt chockad !! Vidrigt mycket detaljer som verkligen inte kunde varit sammanträffande.
Är jag så cool ??? Är jag så intressant ??? Är jag så eftertraktad ??

Något trevligare då ? Jo, natten ...... hehe

Lördagen har lixom jäst iväg på ett långsamt men förbannat snabbt sätt. Skulle ju göra så mycket !! Blev så lite *s*
Jimmi och Sofia med knattar har spenderat dagen här. Varit på eko.... Sabbe kommer kanske snart....... Ja, typ så... lungt å skönt å ingen stress. Underbart !!

Nog med gnäll......

Kommentarer
Postat av: Zandra

Ha ha, han ska ju inte säga något.. Kan själv gå runt och "skaka" paketet. Ni får säga till honom att han får leka med sin kompis och inte sitta hos Er hela tiden. Han tål det ;)

2008-09-07 @ 11:33:25
Postat av: Anonym

visst e det härligt att bo i fjälkinge????? :-)

2008-09-07 @ 12:20:49
Postat av: Zandra

Fick du tipset från blocket jag skickade? Passar det så ta det!! Så slipper du detta skitet som präktiga Fjälkingebor håller på med.

2008-09-08 @ 11:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0