Men varför ??

I ett rum finns det oftast ett el uttag i varje hörna, eller hur ?? I varje el uttag finns 2 uttag för stick kontakt. Det är ju ok i ganska många rum, men i sovrummet ???
Nu förtiden, i modern tid, så har man oftast en lampa brevid sängen. Mobil laddaren, eftersom klockradion är från forntiden och mobilen numer är bla väckar klocka. Ja, å vem sover utan sin mobil på sängbordet ?? Väckarklocka eller inte... man skulle ju kunna få ett mess mitt i natten, som man förmodligen skulle lacka ur på och som sen sumpade resten av sömnen den natten......... men iaf. El uttagen handlade det ju om....
Ja, så bärbar dator. Å den behöver laddas eftersom radio, tidningar, telefonkatalog, minglandet med vänner och det senaste om alla man kände/känner/tror känner (facebook) upptar en stor del av dagen. Ja, å minst men inte sämst... ehh.. minst men inte sist ?? Låter ju .... Äh !! Sist men inte minst !! Så är det ju. Den är min bajslektyr oxå. Å bajsa vill man, annars händer det otrevligheter.........
Å ska jag återgå till det jag borde hållt mig till, eluttagen. Så har jag nu en fråga....... hur ska jag reda ut att blogga (ladda datorn), prata... eller, va gör vi ?? Jo, känna varandras närvara och lyssna till varandras tuggande och knappande på datorn men Jenny (ladda mobilen) OCH klara se tangenterna  (lampan behöver el för att lysa) ??
Det finns BARA 2 FNUTTAR ATT FÅ EL IFRÅN !!!!! Vi behöver 4 fnutts uttag !!!

Så..... nu vet jag inte vad jag har yrat om riktigt. Eller jo, men jag menar om NI fattar ett dyfft av detta ?? Haha......

Kommentarer
Postat av: Sabina

Finns ju faktiskt förlängningssladd med både 4 o 8 uttag haha....

2008-09-11 @ 08:46:54
Postat av: yiyah

Du, det finns typ förlängningssladdar med MASSA uttag på. Plugga in en sån så har du el till massa grejer ;)

2008-09-11 @ 09:22:13
URL: http://yiyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0