Rapar gäst....

Har bakat 150 bullar.. å ätit "bullsnoppekanter" på 15 rullar. Å kom då ihåg att varje rulle har 2 ändar... så 2 "bullsnoppeändar" per rulle.....
Isacc hjälpte mig med en... å Cornelia med en... fler vågade dom inte käka eftersom jag sa åt som att det jäser i magen å man kan kräkas av det. Vilket jag inte direkt ljög om, men kanske inte heller sa för att dom skulle slippa kräka. Nä, precis. Det var för att jag skulle få moffla ifred ;)
Mickan åt ingen alls... hon lärde sig den hårda vägen för 2 år sedan i Nabben. Syorna vällde ur ungen, natten efter vår traditionella bullabakar/gäddfiskare dag. Enorma mängder hade ungen tryckt i sig.

Varför har jag bakat massa bullar då ??
För att Cornelia fyller år på söndag kan man ju tro... Men nej. Jag står å kämpar med alla dessa bullar för att jag, trög som få, glatt erbjöd mig att baka bullar till föräldramötet imorgon i Oliver å Flisans klass. Ett föräldramöte jag inte ens kan gå på !!!!
Mogge är iväg, mötet är klart vid 20.30. Theresa har erbjudit sig vara barnvakt :) Men mötet varar till 20.30, sen ska jag hämta barnen och ta mig hem. Ungarna ska borsta tänder och varva ner. Det betyder sängen vid 22.00 på ett ca om jag har tur.
Det betyder oxå 6 tjuriga ungar som lipar och drar pennor om fejkade krämpor på fredags morgonen för att få sova !!!!!
Mina stackars barn är vana vid att 20.00 sluta sina fina bruna och vila dom till 6.00 morgonen efter.

Nä, 15 min kvar till min läggtid..... duchen i 10 min sen ska jag snabbt som tusan, innan Mogge letat sig in till sängen, sno täcket och somna jätte hårt !!!! Vi är nämligen 2 täcken kort ikväll.....
NÅGON kissade i sin säng inatt. NÅGON sover i mammas säng med mammas täcke nu.
Pappas täcke ??? Ingen aning !!!

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0