Knix och trix...

Idag kom 4 av barnen, de med skolplikt iväg :)
Tummen, min räddare i nöden. Han var ledig idag och ställde upp att både köra dom dit och hämta Cornelia och Alex kl 13.00. Oliver och Flisan känner sig säkra med att ta bussen och dom slutar ju senare, så där blir det buss hem :)
En tung sten som föll från mitt hjärta igår när Tummen erbjöd sig att ställa upp med detta !!!!

Någon som förmodligen menade väl, men antagligen inte har läst min blogg mer än mitt förra inlägg, skrev att jag skulle ta körkort för att lätta upp situationen........
Ja.... det är ju inte det som är problemet. Körkort har jag. Men för att kunna använda det så behöver man en bil.... För att köpa en bil så behöver man pengar........ Pengar är ingen som flödar här, än mindre nu när jag inte får in de fjuttiga kornorna jag ändå drog in.

Idag är det lussebullar och köttbullar som står på schemat. Julafton snart :) Och det gäller att sno ihop så mycket man kan i förväg !!
Jag har ett problem varje år... att komma ihåg vad man igentligen har på att julbord !? Känns som man ALLTID glömmer något ! Släng gärna in en kommentar om vad ni/du brukar ha :) Skulle hjälpa massor för senila mig ;)
Det jag har lagrat i frysen är: Julskinka, rökt korv, prinskorvar (dyrare än guld för bövelen !) Snart köttbullar och lussebullar.......
Se så, hjäääälp mig !! (jo, jag minns väl en hel del till men det är bättre ni påminner om det ni tänker på)

Jaha, nu är klockan 10.00 och Jackie svor dyrt och heligt igår att hon skulle gå upp i tid idag.... Får väl se hur det går *haha* Får gå in och prova lyckan nu.........

(jag skickar mitt nummer till er som ville ha idag)

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jansson...Mia...Jansson!! O så ägg o sill såklart...

brunkål? RIS A LA MALTA! :)

2009-12-02 @ 11:55:10
URL: http://boopzan.blogg.se/
Postat av: Jajja

Halloj.



Tur att Tummen kunde hjälpa dej, o hoppas det löser sig framöver. Men snart e det ju jul lov, så då blir det kankse lite enklare ett par dar iallafall?!



Läste om din inneboende Jackie i Amelia, fälde en tår när jag läste artikeln, den var bra, hälsa henne det. Alltid kul att höra, anners får man alltid höra sådant man e dålig på.



Lycka till me mad lagningen.



Jajja.

2009-12-02 @ 15:00:02
Postat av: Sara

Skicka numret då!!!!!! L

2009-12-02 @ 17:46:32
Postat av: Anna Erlandsson

Jag vill ju med ha ditt nummer!!

2009-12-02 @ 21:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0