Civilkurage

Kollar på Malou på tv4... handlar om civilkurage.
Det är skrämmande att det finns så många som INTE tar tag i saker och ting när okända och kända utsätts för fara !!!

Tänker jag efter så är det inte bra att vara så handlingskraftig som jag är heller ibland. Jag tvekar ALDRIG.
En gång var det en pappa som gick med sin lilla son på stan... Han slog pojken över ansiktet så det ekade mellan huset.
Vem tror ni inte flyger fram och skäller ut gubben efter noter och ringer polisen ??? Jo, jag.... med 3 små ungar i släptåg.
Jag tänker mig inte för. Jag exploderar DIREKT och GÖR NÅGOT.

Nu i julas så var jag på stan med Flisan, Cornelia och tjejernas kompis Johanna. Det finns en äcklig snubbe som är precis överallt. Kepsmannen kallar barnen honom.
Han förföljde 4 små tjejer på 13 år. Tjejerna vågade inte gå ut ur Lindex, å jag såg att dom sneglade på honom. Han roterade utanför ingången till Lindex, hade stenkoll på tjejerna.
Jag gick in å frågade tjejerna om dom hade besvär av honom. Jo,så var det ju å hade varit i 2 timmar !! Dom vågade inte längre gå ur affären för han strök sig mot dom, tog tag i dom osv.
Jag... gick ut, ställde mig ivägen för hans spaning. Han gick fram mot mig, hotfullt å gick RAKT PÅ MIG.
Jag tål inte det. Det slår gnistor ur öronen på mig, så jag puttade iväg honom. Han i sin tur blängde på mig.... Jag gick in, hämtade tjejerna och följde dom till en vakt, som stod inne på Domus. Berättade för vakten och han var väldigt tacksam !!
Genast gav han sig ut för att leta upp honom OCH han ringde polisen som oxå skulle hålla utkik.
Tjejerna åkte hem med bussen :)

E kompis till mig var tillsammans med en vidrigt svin som spottade henne i ansiktet för att hon inte gick å hämtade hans jacka.
Vem drar en snorblaga på lägger i hans ansikte ??
Jo, jag....... Han stod mest chokad och sa inte ett ljud. Men det kunde gått illa !!!! Men så långt tänker inte jag när det händer saker å ting.

Jag har en vän som lever med ett svin. Hon tror att han är den allsmäktige och det han säger det är lag. Jag visar honom INGEN respekt och han fixar det INTE !!

INGEN trampar på mig eller folk runt om mig. Så är det..... Jag tar inte att någon annan handgriplingen eller verbalt tror att dom kan "sätta sig på mig". ALDRIG
Men ibland är det inte så positivt.... ibland kanske man ska titta åt andra hållet ?? Jag vet inte.......

Kommentarer
Postat av: ElisabethC

Helt rätt!! Precis så en normal människa ska bete sig. Tänk på de som har gått förbi slagsmål där någon ligger utan att göra nått,hade varit svårt att leva med det sen tycker jag! Du Mia,är du släkt med Pocke ?

2009-02-27 @ 13:02:40
URL: http://tildatexas.blogg.se/
Postat av: Lina

Du får gärna komma hit och ta tag i lite folk åt mig??

2009-02-27 @ 23:10:13
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: jauu

Åh sånna som du behövs, den mannen har nämligen förföljt mig och mina kompisar många ggr och man kan inte längre gå på stan ensam utan att ängsligt se sig runt och försöka hålla koll på honom.

2009-07-30 @ 22:11:27
Postat av: Edith

Usch jag bor själv i Kristianstad och han har följt efter mig två gånger. Så fort man ser honom är man orolig att han ska börja förfölja en... Finns ingen människa som skrämmer mig så mycket som honom. :p

2011-03-05 @ 22:36:06
URL: http://ihavefoundmine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0