Go morron goooo morron *fågelkvitter* !


Alex är så lik sin pappa så det är skrämmande !! Detta kan vara en typisk morgon hos oss:
Jag: Alex/Mogge dax att vakna
*fjong* står upp som ett spett !!

Jag: Nu får du klä på dig..
Alex/Mogge tittar frågande på mig och står kvar men börjar se lite mer förvirrad ut.

Jag: Ta en t-shirt och stätt den på dig.
Alex/Mogge hämtar en t-shirt ur handen på mig.

Jag: Tan in huvudet och sedan armarna, för du SKA TA DEN PÅ DIG !!
Alex/Mogge tittar på mig som om jag vore dum i huvudet, sätter sig på sängen och lägger t-shirten brevid sig.

Jag: Kom igen DÅ, KLÄ PÅ DIG !!
Alex/Mogge får en "aha" upplevelse och tar på sig t-hirten.

Sen går vi igenom samma sak med alla plagg tills Alex/Mogge är påklädd. Ok, Mogge har blivit mycket bättre sedan han började behöva ta ansvar för sig själv på morgonen då han inte har mig som piskar honom i lastbilen ;)
Men idag så blev det lite brottom eftersom jag hade lyckats snooza luren på "stäng av larmet" knappen. Vaknade kl 7.00.
Jag fick ge Alex å Flisan macka i handen. Båda var klädda och kammade. Bara ytterkläder som saknades....
Alex lyckades förlägga sin macka 4 gånger innan vi kom ner i hallen. Å HUR hon lyckades med det förstår jag inte !! Det fanns ingen anledning att lägga ifrån sig mackan alls ....
I hallen fick vi leta efter den innan det vad dax för bilen... Hon hade lagt av den på halva vägen ner, fint på ett trappsteg.

När jag hade lämnat tjejerna och kom hem så ser jag mackan ligga på marken mellan huset och parkeringen !!!
Jag tror jag blev utsatt för en kupp !
Ungen ville inte ha sin macka !!!

Likheterna mellan far och dotter slutar ju inte där. Kroppsformen, charmen ;) och sättet att slingra sig ur obehagliga situationer !! Maten !! Grönsaker, sallad och frukt är något man förgiftar folk med, det är något båda är säkra på !
Klumpigheten...
Det finns 2 personer i vår familj som lyckas snubbla över sängbenet i mitt och Mogges sovrum !! Jag menar, sängen har stått där sedan vi flyttade hit och ÄNDÅ lyckas dessa två slå foten i det första benet på sängen, så gott som varannan gång dom går in i rummet !!

Jag hade klarat räkna upp en kilometer lång lista på likheter !!

Kommentarer
Postat av: camilla

haha ja dom verkar väldigt lika :)

men som sagt finns ju charm i det hela med :)

2009-02-03 @ 10:22:40
URL: http://roxii81.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hahaha=)! Du skriver så härligt Mia! Alltid lika roigt att läsa här!!! Hoppas att du får en underbar tisdag.

2009-02-03 @ 11:15:01
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hahaha du har alltså 2 muppar där hemma hihi...

2009-02-03 @ 15:46:14
Postat av: Pernilla

Ha ha ha

Som Milo och Thomas här hemma då...

Den ungen kan han inte svära sig fri från Thomas alltså...

Men tror du inte att Micka har de tendenserna med ??

Hon kan verkligen gå in i sin egen lilla värld :-)

2009-02-03 @ 19:13:59
URL: http://minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0