Min dröm...

Kollar på lyxfällan.....

Min dröm är oxå att få driva ett café eller igentligen ett café med lunch servering.
Jag älskar att laga mat. Göra nya recept och tvinga mina stackars barn att provsmaka ;)
Oftast lyckas jag, ibland lycks jag inte alls *S*

Men ett café med "du får vad du betalar för"- mackor/baguetter. Å med det menar jag "2 skivor gurka 3 kr, 1 skiva ost 4 kr, en skiva skinka 4 kr, ett M kaviar 3 kr, osv osv"
Mest riktat till barn som inte gillar sallad å majonäs å tjaffs.
Baguetter/frallor med göttiga röror.....
Lunch paj, något mer matigt (kött, fisk, fågel i någon form) som mättar en karlakar ;), GI och vegitarisk. Så 4 rätter att välja mellan vid lunch.
Fika/kakor i barnvänlig form och i vuxensmak. Inte mängder kanske... Några att välja mellan...

Något som hade varit självklart för mig hade varit mamma/barn vänligt !! Jag minns vilken plåga det var att gå å fika på stan med barnvagn och små barn. Man var ingen poppis kund och gäster utan barn tittade snett på en.
Så, lekhörna med en uppsättning enkla leksaker som är lätta att desinfisera. För jag VET hur äckligt smittspridande sådant är ;)
Ett enlkelt sätt att ha sina småttingar utan vagn inne i caféet (japp, jag vet precis HUR)

Hahahaha..... ni förstår att jag haft denna drömmen lääänge !?
Jag har koll på ALLT !!!
Förutom hur jag ska få ihop pengar och tid ;)

Men jag sparar min dröm tills jag kan börja focusera på MIG igen. När mina barn är stora nog.. ja, när Mickan är 15 år kanske ??
Då, DÅ ska jag kämpa för att driva mitt eget café


Kommentarer
Postat av: Cissi

Det låter som en alldeles underbar dröm! Jag skulle utan tvekan komma in och fika. (Om det låg i närhetene.. ;)

2009-02-06 @ 12:23:19
URL: http://cissistankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0