Mor lilla....

Du har redan gett mig en resa !! Det är gigantiskt stort !! Ett minne för livet :)
Allt du behöver göra nu är finnas där när jag behöver ringa å kräka av mig på alla dumma saker som inte går som jag vill.

Såhär ser mina tankar, å jag säger nu tankar inte 100 bestämt (för jag är sämst på att bestämma till 100%, ja gällande sådant då. Mogge är 100% *s*).


Sång i kyrkan är klart, vi vill ha en kille till (Emma Öster nu hör du av dig, bumms) att sjunga en låt som Mogge gärna vill ha med.

Prästen och kyrkan är bokad. Prästen, som tyvärr inte får viga oss då hennes kull inte får behörighet till det (hon prästvigs i juni !), är Elisabeth Rydén. Det kommer vara en annan präst närvarande så att vigseln godkänns ändå, vet inte om den andra prästen måste utföra vissa moment...
Hoppas det blir Elisabeth till varje liten detalj !!! Att hon tackade ja till att viga oss är en sådan lycka för mig. Det är nog det jag är mest glad över med hela bröllopet !!!! Ja, förutom att jag får min Mogge som äkta man då ju...

Min klänning kommer jag inte ens tänka på förens Mogge har följt med mig å provat. Han har en klar bild över hur min klänning ska se ut, jag hänger väl på hans val antar jag....
Hans kläder säger han att vi ska hyra...
Flickornas klänningar ska jag försöka mig på att sy själv... öva öva öva...
Pojkarnas kläder får jag se hur vi gör med. Jag vill ha tunna kavajer å byxor till dom !! Detta är barnens dag lika mycket som våran dag. Inte ska dom stå i svettiga kavajer och lida, en varm sommardag !?
Sen är det ett säkert sätt att få barnen gnälliga och besväliga på, att trycka på dom för mycket och varmt. Vi vill ha glada barn !!

Festen, har jag redan planerat tider och personer till hjälp för att ställa allt till rätta, duka, förbereda mat osv...
Vi får ju nycklen på torsdagen så den kvällen och hela fredagen har jag och mina tilltänkta på oss att fixa å dona ;)
Samma dag som bröllopet är så har jag planerat tider och personer som ska ställa ut blomster arangemangen på borden och i resen av lokalen.
Just det momentet, festen, har jag stenkoll på *s*
(här mor, så har du uppgiftspost "passa barnen" när jag, kontrollfreaket arne, måste vara  med och fixa å dona)

Bröllopsresa får vi ta senare. Vi gifter oss, hela familjen (Mogge, jag och barnen) och tänker åka på bröllopsresa med varandra !! En allinclusive till Turkiet ,i 2 veckor, för hela familjen går på 62 000 kr.
Vi kommer önska oss presentkort på något (ett specifikt) resebolag i bröllops present av gästerna. Vi är ju en färdig familj och har mängder av saker redan. En resa är precis vad vi behöver ;)
Bidraget från presentkorten och sen ett halvårs sparade så ska vi nog kunna åka på bröllopsresa, hela stora familjen :)

Ja, detta är ju i mycket stora drag. Jag har massor av detaljer på mängder av "ditten å datten" i huvudet OCH på papper, i en pärm.... Vår bröllopspärm.
I den, bröllopspärmen, har jag ALLA uppgifter. Nästan. Jag har gjort en dundertabbe. Jag har mätt fönsterkarmar, räknat fönster och spisar/kylskåp/backar till diskmaskinen, ritat av verandan och utsidan av huset med varenda bjälke på rätt plats, räknat talrikar och bestick. Allt är dokumenterat, förutom borden !
Hur kan man vara så dum att glömma mäta längd och bredd på borden ??
Men man ska inte spilla över hälld mjök ;)  Vi åker dit i helgen med måttbandet i högsta hugg. Mogge har mer bry över scenen. Den ska oxå mätas..

Mmm.. lite så....


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det verkar bli ett väldigt välplanerat bröllop! Du verkar ha stenkoll på allt! Det vill jag inte påstå att jag hade.



Direkt efter vigslen åkte jag till Willys och handlade ett par saker som vi glömt till festen. =) Det var flera personer som kommenterade att jag var VÄDLIGT fin i håret, speciellt då för att springa omkring på Willys! =)Hihi...



Dennis hade en beige linnekostym när vi gifte oss och den var perfekt, både snygg och lagom sval! Rekommenderas!

2009-02-07 @ 11:12:16
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Vet du.....

Jag blir lite lissen...

DU har ju sagt en gång att jag skulle få sjunga för dig SNYYYFT

2009-02-07 @ 18:39:50
URL: http://minimi05.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0