Så mycket !!

Det är så mycket jag vill blogga om, men jag ska ju upp om 6 timmar så det får bli en snabb oförstålig uppradning eller något...

I förgår så fick jag kontakt med Ida, som jag efterlyste i ett inlägg för inte så längesedan. När vi pratat i en timme så kom vi in på vilken skola mina barn går på. Då sa hon att hon gjort mycket av sin praktik där. Då klickade det !!

- Mehh, Cornelia, Ida, den skolan...... fick du blommor av en tjej som hette Cornelia ?? sa jag.

Jo, så var det ju !! Cornelia älskade henne och grät floder när hennes praktik var över !!
Jag lovade Cornelia att hon skulle få ge Ida en bukett blommor med ett kort i, den dagen som hon skulle sluta.
Jag minns inte vad vi skerv i kortet, men det var fint, för det sa Ida *s*
Cornelia är väldigt skygg. Hon har fruktansvärda problem med vuxna !!  Barn funkar, även om nya barn inte är något som hon uppskattar jätte mycket. Men vuxna funkar INTE.
Jag tror det hänger ihop med hennes oerhörda krav på sig själv att alltid passa in och inte sticka ut på "fel" sätt.... Barn dömmer ju inte så, men det gör vuxna !! En dizz från ett barn kan man skaka bort men en dizz från en vuxen tar man på allvar.
Det är ju bara mina analyseringar, men jag tror att jag kan mina barn väldigt bra.

Skit i det nu, det jag ville säga var att jag och Ida pratade över msn i 5 timmar tror jag det blev ?? Vi nystade upp massa saker och det visade sig att vi har mängder av gemnesamma bekanta ovh vänner !!

Jag hade 5 underbart roliga timmar Ida !! Du är så skön :) (inte ens när jag blev "toanödig" och erkännde det så blev hon rädd)
Känndes som jag satt där å pratade i 1 timme på sin höjd !!

Nästa sak jag villa säga något om är om de där programmet "Familjen Annorlunda" eller vad det heter !!
En familj hade 5 barn ......
5 barn.....
??
Ja men FY så många då ??
Eller ?? Är det många ??
Ja, det är ju många så... men har JAG många barn... på så vis att man anses som annorlunda ??
Den där familjen med 5 barn hade det absolut inte speciellt jobbigt å stressigt tyckte jag.....
TV4, välkommen hem till MIG och våra 6 barn om ni vill ha oreda, stress och kalabalik UTAN att lägga på stressig musik och klippa ihop "jobbiga" moment !!
Dom var 2 föräldrar hemma påkvällar och helger !! Jag är ensam hela veckorna och så ska jag vara glad om Mogge får va hemma från fredag kväll till söndag middag !!
Dom hade småååå barn... Jag har 6 barn som ALLA är i olika åldrar med OLIKA läxor, OLIKA gympa dagar, 12 olika fötter med 6 olika storlekar !!! Gissa hur kul det är att leta efter strumpor hemma hos oss en stressig morgon.

Hade jag haft ett kamera team med mig idag, då mina barn och jag följde med Sabina på en guidad tur i Hässleholm, så hade dom JUBLAT !!!
Shit pomfritt !!!! På Blomsterlandet så fanns det bara 5 stolar vid legot... tjoss !! Oliver blev utan och försökte tjata ihjäl sina syskon i hopp om att få dennes plats.
Legobitar blev till vapen och kastades på en TANT !! Ååhh neeeej !!
Barnen fick order om att bygga Sabinas hus i lego. Ingen svår uppgift då Sabinas hus är så litet att man lätt kan missta det för ett legohus !!
4 halvklara legohus och ett färdigt objekt stod där fint när det var dax att åka (till personalens lycka). Isacc fick ett bryt... Han hadelagt ner SITT halva hus i legolådan och det hade INTE dom andra !!! Han var TVUNGEN att springa tillbaka för att rassera deras kreationer, ner i legolådan, för att rätt SKA va rätt !!

På parkeringen så ville 4 av 6 barn åka med Sabinas pyttelilla bil (börjar se ett mönster Sabina !! Pytte hus, pytte bil, pytte hund, Jonas är inte pytte... är det då hans *host* som gör att mönstret följs?)
Micka åkte med Sabina och hade inte spänt sig. Jag som hotar barnen med fängelse om man åker ospännd har skrämt upp lilla dockan ordentligt.
Hon blev helt förstörd över att inte va spännd och ville inte bli tagen av polisen. Cornelia förklarade då för henne att det var ingen fara, för då skulle hon få godare mat än det var på dagis.
Sabina fortsatte lugna henne med att hon skulle minsann få eget rum och egen tv i fängelset. Å nya kompisar !! En mördare som bästis kanske ???
Mickan själv satt knäpp tyst, stel av skräck *s*
Nädå, hon är en tuff brud och hånflinade åt deras påhitt och himlade med ögonen mot mig när dom berättade ;)

Fick tag på mer stora diamanter idag :) 36 st har jag nu. Hoppas bara att det finns kvar när jag får pengar igen. För NU har jag INTE råd att shopa mer :(

Nä... nu måste jag sova. Finns dock hur mycket som helst till som vill ut bubbla ut, men det får vänta :)
Ja, vi får se hur det går imorgon, med att jobba menar jag. Oliver har fått vara med på bollplätt i skolan, arrangerat av lärare, utomhus i 0 gradigt väder och UTAN JACKA !!!
Har ett barn legat hemma i hög feber till å från i 2 veckor så tycker inte jag att man låter honom göra d där grejerna... Han har så fruktansvärt ont i bröstet nu och värre blir det när han anstränger sig och leker/busar.
Ikväll hade han jätte ont av att bara ligga ner å andas......
Lunginflamation ?? Hoppas verkligen INTE !!!

Vi får se imorgon...
 
Nattinatt !!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tittade också på "Familjen annorlunda" (konstigt val av namn på programmet, håller med) men helt plötsligt kändes mitt liv lite lättare... ;)

2009-02-05 @ 10:00:43
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: Pernilla

http://www.sr.se/cgi-bin/kristianstad/program/artikel.asp?ProgramID=3362&Artikel=2602151

Gå in och anmäl di HÄR!!!!!!

NU !!!!

2009-02-05 @ 11:12:11
URL: http://minimi05.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Jag har föressten råkat anmäla dig...

Men anmäl dig själv med !!!!

2009-02-05 @ 11:28:37
URL: http://minimi05.blogspot.com/
Postat av: Ida

Tack!

2009-02-05 @ 16:05:42
Postat av: Sabina

Asgarvar..... Jag har insett du e min motsatts du har en jätte bil, jätte lgh, jätte många barn hmmm nu e frågan mogge e ju inte jätte men hmm försöker få ihop dimesionen på lilla Mogge med en jätte host... Kram gumman...

2009-02-06 @ 10:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0