Saker och ting händer och sker !

Samma inlägg som på Radio Kristianstads sida idag ..

Idag har jag fått mängder gjort !! Ja, gällande bröllopet.

Köpt dunilin servetter, givetvis på rea ;) Det blev vita med ett ljusgrått mönster. Låter inte så snyggt kanske ? Men det är dom.

Hämtat alla papper, placerings kort och inbjudnings korten har jag med gjort. Hur fina som helst ! Ska försöka ta mig till den där butiken med konstnärs grejs i.

Jag förstår inte varför alla timmar måste gå så himla fort !? Jag hinner inte allt jag vill...


Kollat igenom buketter och blommor hos min syster Anja, hon är ju florist :) Bestämde vilken sizoflor (heter det så?) som vi ska ha som löpare på borden. Beställde blommor till borden med... Nu behöver jag inte tänka på det mer :) Inte på ett tag iaf.

Allt som allt så ska hon binda 3 tärnbuketter, 1 näbb boll, 1 brudbukett och 3 corsager.

Har jag inte en underbar syster ??

Ja, å Anja gifter sin en månad innan oss. Så vi har ju mängder att bubbla om nu *s* Tar aldrig slut på samtalsämnen när man diskuterar bröllop !!


Igår ringde Mogges mamma och erbjöd sig att betala tyget OCH sy upp klänningar till alla tjejerna !!! Hon hade hittat ett tyg, i rosa dock, men vi ska ju ha lite rosa med, så det blir ju bra. Vi har buketterna i lila med lite rosa så blir det en bra kontrast tror jag.

Hon hade köpt en provbit som hon skickar ner hit, så vi kan se om det faller oss i smaken !!

Snälla söta rara hon !!!!


Jag har sagt år min syster och Mogges mamma att dom har ganska fria händer. Vi har bestämt färger i buketterna och form på dom. Sen får Anja göra så som hon tycker är finast.

Mogges mamma har fått veta hur jag vill ha längden och att det INTE ska vara axelbands lösa klänningar. Sen får hon styra över resten.


Min mamma vill hjälpa oss genom att betala min brudklänning. Något jag borde börja ta tag i... beställa tid på MB kanske ?? Äh... nä... eller  ?? Jag vill ju gå ner 10 kg innan jag bestämmer mig. Inte så lönt att prova än då kanske ?? Å helt ärligt så är det där med klänningen ingen jätte grej för mig.

Klart att jag vill ha en fin klänning. Men än sålänge är jag lugn på en punkten. Jag kommer få smak för den oxå så, var så säker ;)


Ja... lite saker börjar ta sig form...

Helen brukar ju fråga oss i radion om vi har gjort ditten eller dattennär olika saker tas upp i programet. Jag svarar alltid

- Nej, vi har inte gjort så mycket alls än sålänge, säger jag då.

Helen svarar alltid att

- Joho, det har ni väl ?

Men det är så, att vi är långt i planeradet. Inte i saker som blivit gjorda i praktiken.

Men nu så börjar saker och ting hända och ske ;)

Kommentarer
Postat av: mamsingen

Va bra att du fått så mycket fixat idag. Hur hinner du med allt??? Önskar att jag hade haft den energin jag hade när jag var 35-40 år. Men den kommer kanske snart igen.......om några veckor. Inte som 35 kanske men låt säga 45. Hm, var tar åren vägen?

Hoppas nu och håll tummarna för att allt går bra så beskedet blir positivt med mina planer. Kan redan se barnen springa ut o in genom dörren och en studsematta ska jag ha, så det så. Inte så stor som er, men en studsematta blir det. O en liten pool kanske........ Glöm nu inte brudklänningen, så jag vet hur mycket pengar jag ska spara undan. Prisförslag är bra att få.

2009-02-17 @ 21:20:40
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: annica

åhhh det låter så kul det där med all planering, jag tänker tillbaka så mycket på vårt bröllop, och tro mig jag va lika stressad som du, men kul e det.

2009-02-17 @ 22:38:08
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad?! Ska Anja gifta sej????! Det har man missat ju.. När och var? Åååå vad ROLIGT!!!!!!

Härligt att det går framåt för er... !

Kram

2009-02-18 @ 11:42:47
URL: http://jennssy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0