Försäkringskassan

Jag vet inte HUR dom tycker att vår ekonomi ska gå runt !?

Vi har Alexandra här hemma permanent nu, sedan oktober månad. Vi betaler fortfarande underhållet till föräkringskassan på 1275 :-/månad. Alexandras mamma får inte ut något, men pengarna lagras på försäkringskassan utan ränta !
Anledning ?? Inget beslut är taget om att Mogge inte ska betala undehåll mer... för försäkringskassan har en handläggning på 4 månader !!!!
Mogge har en skulld hos fsk som ligger och tickar ränta. En skuld som i princip skulle varit betald nu om det vi betaler in varje månad hade gått åt att få bort skulden. Men nä, det är inte så det funkar säger dom på fsk.
Flerbarnstillägget går inte igång förens beslutet om underhålls stödet går igenom.......

Med andra ord, vi har 6 barn här. Alexandra bor här men vi betaler underhåll för henne till ingen.
Vi får inte det flerbarnstillägg som vi ska ha, för att fsk inte har tagit beslut än i frågan om underhållsstödet.
Vi har en skyhög barnomsorgsavgift nu eftersom det är ett barn till.
Vi får inte dom, närmre 3000 kr, som vi är berättigade till medans vi har barnet med alla kostnader det innebär, hos oss. Samtidigt betaler vi den summa som underhållet är till fsk, som läggs på hög med ingen ränta alls. Medans skulden som Mogge har växer pga räntan som dom tar... Å tro fasen att vi inte har råd att betala skulden utöver det vi redan ligger back.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy fasen =/!

2009-01-26 @ 15:28:16
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: annica

herreguuud, ja dom e faaan inte kloka på FK. jag har haft mycket problem me dom, usch i hate them

2009-01-26 @ 18:02:54
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Fy va trist :(



Men nu skulle väl regeringen kolla upp och omorganisera försäkringskassan lite? Eller nåt?!

2009-01-26 @ 22:51:53
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Johan

Så det till på FK. Och det finns aldrig nån människa bakom besluten. Ingen som kan ställas till svars. Jag har själv råkat i ekonomiska svårigheter p.g.a. FK, som i slutänden drabbat, inte bara mig, utan mina barn.

Nu har FK beslutat att mina två barn, som bor hos mig varannan vecka och har så gjort de senaste 10 åren, inte längre bor hos mig, och att jag därför ska betala underhåll. De har inte ens brytt sig om att ta kontakt med mig för att kolla fakta!

2009-01-28 @ 14:45:18
URL: http://johansbetraktelser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0