I väntan på indianerna

så skördar jag många människors psyke. Var hos en kund innan idag. Fick gå in som vikarie eftersom en anställd var hemma. 
I företagets fikarum stod advents ljusstaken kvar i fönstret... Jag plockade ner den, gick in till chefen och sa:

- Så, nu har jag hjälpt er, ett steg i rätt riktning. Vart ställer jag den ??

Chefen rodnade och förklarade att det var en "parodi" på företaget om just att plocka ner den där. Jag gick iväg och satte den där den skulle vara och mötte chefen på väg in till fikarumet igen... han var fortfarande röd i huvudet, gick och små fnittrade och letade nog efter någon kollega att dela med sig av händelsen.
Ingen hittades uppenbarligen och chefen gick till sitt rum igen.. Kollegan kom till undsättning efter 2 minuter och chefen fick berätta den pinsamma historien. Vet inte om det var meningen att jag skulle hör men:

Chefen: - Du, den där ljusstaken. Hihi.... blablablabla hon tog ner den.
Kollegan: -Ja, men jag släckte den efter jul iaf !! *garv*
*något mummlas*
Sedan var dom rörade överens om att det lönade sig att strunta i att ta ner den där ljusstaken.

Ja ??? Klart, att gå å irritera sig på en ljusstake i någon vecka lönar sig !! Någon drar ur sladde och lägger den i lådan den ska va i ca 50 meter bort.....
Jag säger bara MÄN !!

När jag senare gick in på hans kontor och började härja om att sladdarna låg i ett ormbo under skrivborden och att om dom inte led av dammallergi så var det märkligt, så orkade han inte med mig mer:
- Det var ju heeemskt vad allt var besvärligt idag. Är det fel vecka eller ??

Å ja, vad gör man i ett sådant läge ?? Jo, Mia erkänner att han slog spiken på huvudet !! Den stackars kollegan höll på att tuppa av...... Han fick ett akut ärende i andra delen av huset och kutade dit, asgarvandes......
Chefen... han stod kvar och såg ut som en fågelhok........

Varför är jag så otroligt osmidig alltid...... Och varför har jag ALDRIG vett att skämmas ??

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack tack =)Vi hade tänkt och bara bjuda de närmaste.. Men de slutade ,med att det blir ca 100 gäster ändå... 22 Augusti, vad roligt, då fyller min pappa 55 =)

Ska ni ha stort?

Kram

2009-01-22 @ 15:03:46
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ha ha helt rätt knäck dem bara !!!!!!!

2009-01-22 @ 20:33:20
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Jenny

hahahahaha! bara sätt fart på dem!!!!

jag får säga till månader innan om det ska hända ngt på det stället..... Har typ gett upp.... hahahahaha

2009-01-23 @ 16:49:47
URL: http://jennyahls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0