Slaskar till i käften !!

Innan så satt jag oxå funderade lite på maten vi ska bjuda på, på bröllopet. Insåg att vi nog måste föröka hålla en röd tråd på buffe bordet.. ett tema lixom. Ja, typ grekisk, fransk, mexikansk mat...  sådär.......

Betättade för Mogge, och fick ju förklara hur jag menade med tex grekisk mat. För Mogge är mat mat.... Grönsaker är något man dör av, kryddor är extremt farliga saker och smaka nya saker finns inte på världskartan...

- Asså, lite oliver, tatziki, soltorkade tomater... eller kanske mozarella och tomat sallad med olivolja med parmesan... 
Jag menade ju såklar som tillbehör... inte att detta skulle stoppas i varje rätt på buffen.

Efter en stunds tystnad så säger han uppgivet:

- Ja, nu slaskade det verkligen till i käften på mig i alla fall.........

Hahaha........

Älskling, vi slår till med en husmanskosts buffe !!! Bruna bönor, stegefläsk, falukorv, stekta ägg och toppar med pyttipanna ??

Hade JAG häskat fritt över vårt bröllop (vilket vi verkligen vet att jag INTE gör) så hade det varit asiatisk mat för heeela slanten...
Hela asiens godheter på ett och samma bord, allt utom friterat !!
Sushi hade varit GIVEN förrätt, på buffen och till efterrätt... å som dekoration på tårtan ;)



Nähä, nu ska jag moffla en nattamad med Mickan och så ska vi se om John Blund har vägarna förbi ??

Kommentarer
Postat av: Pernilla

sushi tårta är lätt och gott..

Jag har recipeptet......

2009-01-27 @ 07:20:12
URL: http://minimi05.blogspot.com/
Postat av: Anja

Fin blogg :)



kolla in hiss eller diss på min blogg !

2009-01-27 @ 15:20:28
URL: http://anjaslillablogg.full.nu
Postat av: Teres

jag är barnlös på fredag & ska åka förbi MITT sushi-ställe i Örebro innan jag åker hem & lägger mig i soffan! Den du!

2009-01-27 @ 17:39:41
URL: http://tjejorna.wordpress.com
Postat av: *Sofie *

Ni kommer nog få ett jättefint bröllop, har läst lite av dina inlägg nu!!

Vi hade thailänskt tema på vårt och det blev super=)

Och så måste jag fråga om ni bor i Fjälkinge, känne r igen en av flickorna mycket?

Ha det bra!

2009-01-28 @ 18:49:45
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0