Kära dagbok.. ...

Kära dagbok..

Idag vaknade jag 9.00.
Åt frukost med dom stora tjejerna och åkte sedan på deras ridning. Medans tjejerna red så handlade jag och spenderade 2 kaffekoppars tid, hemma hon mor min.
Hämtade tjejerna och körde hem till kära mor ingen.
Tömde hennes livs besparingar på sytråd, knappar och diverse kuligheter (kantband, satinband, spets osv). Cornelia pungade henne på alla broderings saker.ch fi
Körde hem och lagade mat.
Sara och Emilia kom. Käkade, fikade och surfade ;)

Hittade en blogg som berör så otroligt !!
På något konstigt vis har dessa människors liv varit något kom kretsat runt mig sedan dagen efter det hemska hände.

Vi skulle ha grillkväll på dagis, Mickans avd. Satte oss vid Mickans bästis föräldrar. Mamman var helt rödgråten och uppsvälld under ögonen.
Frågade lite försiktigt hur det var med henne.
- Åt helvete, svarade hon
Hon berättade att hennes vän hade dött. I en bilolycka..... Familjen hade varit på en släktträff uppåt landet och påväg hem hade de åkt av vägen, rakt in i ett träd.
Bilen började brinna, pappan fick ut den äldsta dottern. Hon brann....
Mamman och bebisen dog.... brändes till döds....

Jag, som redan är helt 100 på att varje gång jag sätter mig i bilen är den sista, fick riktig ångest.
Det kändes så nära....
Mogges pappa, lillebror och farmor och farfar dog för 7 år sedan i en annan bilolycka.
Så mycket död !!

Någon dag efter Mickans grillkväll så ringde en annan vän till mig... Ett av barnen som hon hade varit fröken åt på dagis hade varit i en olycka och hon viste inte om barnet skulle klara sig eller inte. Hon var illa till mods och kände att detta var tufft. För nära....
Mamman och deras bebis dog i olyckan.
Det var samma olycka som jag hört om någon dag innan.

Mellan jul och nyår var jag hemma hos en annan vän. Hon mådde riktigt kasst, psykiskt, sedan ett tag tillbaka. Många faktorer har sänkt henne, men dagen då hon hittade en gammal vän på nätet. Började prata med honom och fick veta att hans dotter var brännskadad, hans fru och andra dotter dog..... bränndes inne i bilen. En olycka, en bil i ett träd......
Då brast det för henne..... Psykolog och lugnande mediciner. Döds ångest, ångest över att inte få finnas i sina barns liv osv.
Samma olycka igen.....

Idag satt vi i vårt kök, jag Sara och Mogge.
Jag berättade för dom om denna olycka och dessa männikor som jag inte har en aning om vilka de är, hur de ser ut eller vad de heter. Hur deras öde har gjort sig påminnt i mitt liv gång på gång....
Efter vår pratstund så sätter jag och Sara oss vid datorn. Jag ska lära henne Bloggkoll....
Andra bloggen vi snubblar på, det är hans blogg !! Pappans...... 
Jag fick hjärtat i halsgropen......
Så himla konstigt !!!

Vilken stark människa !!!
Vilken pappa !!
Vilken MAN !
Han har gått igenom min mardröm. Kan inte i mina vildaste fantasier förställa mig hur jobbigt han har det. Hur jobbigt hans lilla flicka har det.
Jag vill aldrig aldrig aldrig få veta, aldrig !!!

Hela min eftermiddag/dag har bilderna på hans värsta dag i livet spelats upp igen och igen och igen, i huvudet på mig, så som jag föreställt mig det. Jag har en förmåga att älta sådant så mycket att jag till slut MÅSTE komma på hur jag hade gjort om jag vari den situationen... vilket sedan leder till att jag inte kan sova på några nätter. För jag spelar upp bilderna i huvudet om å om å om igen... fast med mig, Mogge och våra barn i bilen.
Inatt kommer bli en sömnlös natt.....

Ikväll går mina tankar till honom och henne. Pappan och dottern......



Kommentarer
Postat av: Sara

Det gör mina tankar med!

Hade jag, någonsin klarat att vara så stark? Hade jag kunnat finna den lilla lilla stigen till ett liv igen?

Denna pappa......han har en ofantlig styrka & livsglädje! Han har rest sig upp, mer rakryggad än någon annan, och verkligen gjort det som så många borde......LÄRT SIG LEVA! Hans liv, går inte att jämföra med någons av våra och ändå LEVER han mer än oss!



Vilken vacker människa han är! Har mycket att lära av honom!

2009-01-11 @ 00:45:08
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Sara

Heej! Kul att du hittade hit! Ja världen är liten =) mm.. det blev inte så länge han bodde i den lägenheten haha,,, Allt bra annors..?

2009-01-11 @ 12:53:28
URL: http://saraj85.blogg.se/
Postat av: zara

det var en vän till oss var vän till den familjen. Skrämmande.. Bebisen var bara ngn vecka gammal..

2009-01-11 @ 18:44:21
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Björn

hejsan vännen!!

självklart får du länka mig!!! hur mycket du vill!!!

får man vara så ful att fråga vem kompisen är???

tack för kommentaren och länken!!

Kram/B

2009-01-11 @ 21:34:02
URL: http://singelpappa.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsanhej!! är det Martina Mars???

kram/B

2009-01-11 @ 21:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0