Sommarlov !!

Idag är dagen som vi ALLA här i familjen väntat på !! SKOLAVSLUTNINGEN !!!

Äntligen sommarlov. Barnen får va BARN och jag vet att inga andra är dumma mot mina barn på en plats där jag är helt avskärmad !!
Jag NJUTER (säger jag nu, om en vecka längtar jag till dom har sina vanliga rutiner igen ;)

Men en sak är HEMSK !! Flisan har lämnat dom två bästa lärarna som existerar !!! Jag har gråtit idag, floder :( Jag vet att inga andra lärare kan mäta sig mot Birgitta och Bosse. Jag vet att Flisan hade de bästa lärare på denna jordens yta i 3 år och nu kommer hon få gå tillbaka till "medelmåtta"....
Usch.......
Inte för att jag tror att det är dåliga lärare som hon kommer till, absolut inte. Men man måste nog ha haft barn i deras klass för att förstå vad jag menar. Jag har ju dock ett gäng lärare att jämnföra med ;)

Fast jag får njuta av dom lite till, genom Oliver. Han går kvar i den klassen :)


Söta, eller hur ???

Vi gick upp 5.30.... Plattade, lockade, sydde, räddade klänningar från smörfläckar, tvingade barn sitta stilla å kolla på tv, duschade, stressade, flätade, letade, hyperventilerade bla bla bla

Liite sena, 3 min, till skolan. Kutade mellan 2 våningar och drack kaffet i trappan mest *s* Det var fika på båda våningarna och jag lyckades att hålla mig ifrån den ;)

Isacc njöt av att få vara med de coola stora grabbarna. Mickan surade en hel fika igenom för att hon inte fick rosa glas och fat från början ;)
Cornelia vägrade vara med på foto *suck*

Sen var det kyrkan. Vi spenderade 1 timme där inne och tittade på barnens alla framträdande. Under denna timmen spenderade jag, ihop med Mickan, 3 besök på toaletten. Kissa, bajsa, kissa.....


Efter skolan så bidde det pizza på barnens begäran. Katrins !!
Dom är helt otroligt trevliga där. När man väller in med 6 barn och beställer 3 pizzor så brukar de flesta pizzerior sura och glo snett på en.
Här, på Katrins, så frågar dom om alla pizzorna ska delas och så får man talrikar till alla och delad pizza. En 2 liters Coca Cola bjöd dom på och sen klubba till alla barnen efteråt... så en till mamma med ;)
Ja, å så fick alla lunch gäster titta på barnkanalen *hihi* För den slängde dom igång till barnen såklart !!
Trevligaste stället i stan :)


Jordgubbstårta är en tradition som vi har. Jordgubbstårta äter vi varje skolavslutning !!! Detta året så bidde det hemma hos pappa Jimmi och Josefia.
Så efter pizzan så körde vi bort till Willys hemma, inhandlade tårt ingredienser å rallade bort till Näsby.


Snabbt fick det gå, för vi skulle möta upp Mogge för lite tankning ;)

Eftermiddagen har jag spenderat i bilen, som vanligt *pust* Kört barn dit, hämtat barn här å där och så hämta Mogge i Lörby......

Snart tänker jag låta mina gröna sluta sig och inte öppnas förens seeeent imorgon. TIDIGAST 10.00 ( mm, jo, eller hur)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh TACK för länkarna, jag ska genast läsa in mig på dem.

Det verkar vara ett konstigt sätt att gå ner i vikt om man som jag kört på VV men det hade varit kul att testa. Det är bara det att det är mycket recept jag hittat med kesella och keso och gillar inget av det men tydligen kunde turkisk yoghurt funka till frukost istället för kesella....jag tror snart jag vågar bestämma mig för att testa.

Stort tack!!!

Kram kram, och vilka härliga bilder!!!

2009-06-12 @ 23:05:26
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Theresa

JAPP ÄNTLIGEN SOMMARLOV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nä vi längta inte till skola börjar igen för då ska ju våra små börja i skolan åååå det längtar man inte efter.



Konstig jag känner igen kläderna till och med Olivers skjorta Colin har en lika dan hihi



så nu är det inte bara flickorna som har lika dana klänningar!! Kram

2009-06-13 @ 03:21:26
Postat av: Ida igen...

Finaste Corre; vad glad jag blir av henne!

2009-06-13 @ 11:35:56
Postat av: Cissi

Åh vad roligt med skolavslutning och sommarlov! Hoppas att ni har en mysig lördagkväll. Kramar Cissi

2009-06-13 @ 19:56:38
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åhh vilken mysig skolavslutnings-dag !!!

Är inte alls avundsjuk ironi



När jag själv satt på kurs 9.30-16 med jobbet och missade hela spektaklet ... :(

2009-06-14 @ 16:48:23
URL: http://missjennie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej & tack för din braiga info!

Så bra, du kan du få vara "min coach", hihi, när jag inte vet så frågar jag dig.

Och skulle du titta in till mig och se helt tokiga saker så skriv det för allti i världen, hihi

Den där biffen du åt till frukost (hur konstigt låter inte det) var det typ köttfärsbiff då?

KRAM!

2009-06-15 @ 20:21:51
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0