Ops, glömde en viktig del

Gästlistan !!

Fy, det är en jobbig sak !!
Jag å Mogge har stött och blött mängder angående det där... vem/vilka välje man bort och varför ??
Vi bestämde oss för att han valde sina gäster och jag mina. Gick igenom dom ihop och fick stryka endel av olika anledningar.
På något sätt så måste vi ju se till det faktum att vi inte har någon jätte budget.

Men såhär resonerade vi:
Barn !!! Vi vill ha barn på vårt bröllop !! Men shit va ungar det blev när vi började räkna ihop alla... Så där fick vi sätta gränsen vid att släktens barn kommer att bjudas medans vännernas barn får stanna hemma.

Släkt ja... även om man är släkt med folk så betyder ju inte det att man har så mycket gemensamt !? Ska man då bjuda släkten och välja bort vänner som man har mer gemensamt med ? Ska man bjuda någon för att dom räknar med att få komma eller ska man strunta i hur bortgjord den personen sen känner sig när inbjudan aldig kommer ??
Vi har fått fila, stryka, lägga till, ta bort och singla slant......

Ett fåtal vänner blev det och en rejält reducerad lista på släktingar. Släkt som bryr sig om oss, som vi har kontakt med kommer vi att bjuda. Vi vill ha en dag fylld med folk som är där för OSS !!

Så till nästa problem.... någon vän (läs en) och någon släkting har respektive som vi inte är det minsta roade av.... Ååhhh vad gör man då ?? Jajaja, jag vet. Man få stå ut med personen...... men fasen då ! Det är ju VÅR dag !! Jag vill att vi ska ha dom där som  VI vill dela denna dagen med !

Knöligt och jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag tar inte för givet att vi/jag blir bjudna..gör vad som känns bäst för er...tror alla förstår att ni inte kan bjuda varenda släkting och varje vän o bekant..den som inte förstår det är inte nåt att ha ändå!

2009-03-15 @ 21:39:44
Postat av: Anonym

därför är det bäst med att gifta sig själva med barnen:-)

tråkig jag e då:-9..hihihi

2009-03-15 @ 22:18:33
Postat av: Sara

Måste vara jobbigt med inbjudningar, även om jag då lär komma med eller utan inbjudan.....hahaha!

2009-03-16 @ 01:27:29
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Sara

Förresten.....gäller det där med INGA barn även för ensamtående utan respektive? L Jag vet ju att jag inte är släkt och så, men visste ju inte att vännerna inte fick ha barn med sig, så jag har liksom redan berättat för min lilla docka om bröllopet? Känns liksom lite ensamt att gå utan henne.....men jag förstår ju om ni inte vill ha fler barn där! Respekterar er, men jag har liksom bara henne, så därför jag frågar!

Hoppas ni inte tar illa upp?



Kram!

2009-03-16 @ 01:37:33
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Emma

Förstår tankarna!! Måste vara skit svårt!!!

2009-03-16 @ 09:12:11
URL: http://gravidaemma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi hade sagt nej till barn på bröllopet förutom bebisar då. Men sen dom och frågade om det var ok att dom tog med sej sina barn i alla fall för de hade redan berättat det fö dom å dom skulle bli besvikna då. Vi kunde inte säga nej för att vi är snälla. Men jag tycker att folk får respektera vad man bestämt! Det kostar massor med pengar och gör en så så vill fler! Och de andra undrar ju säkert varför deras barn fick stanna hemma och inte de andras som är med... =/. Svårt det där med att bjuda folk.. Men precis som du skriver så hade jag bjudit de som bryr sej om er och som står er nära.

Hoppas att det blir bra! Kram

2009-03-16 @ 11:48:10
URL: http://jennsy.blogg.se/
Postat av: Sara

Klart jag förstår! Jag får ju förklara för henne och sen boka mina föräldrar! Det är ju inte mer med det.

Bröllopet är ju ert och ni har ju all rätt att bestämma över era inbjudningar. Respekterar er!



Kram!

2009-03-16 @ 14:14:40
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Jesscia

Ojojoj.... Förstår din ångest, bara av att läsa kommentarerana här...

2009-03-16 @ 15:09:13
URL: http://lillanovak.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Men så är det..

Det är ER dag..

Och ni har inte hur mycket pengar som helst..

Ett alernativ är att vänner som inte kan bli bbjudna kan få komma till kyrkan men inte på festen.

Det får man som vän förstå..

Gör man inte det är man ingen riktig vän..

Faktiskt...

pok

2009-03-16 @ 18:28:57
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: annica

ja fy det där e inte lätt heller!!!

2009-03-16 @ 19:09:22
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Melker

Får jag komma?

Jag har inga barn än men jag har ett isterband som jag alltid har med mig.

Det kan sitta i mitt knä så jag behöver ingen extra stol...

2009-03-21 @ 03:24:05
URL: http://melker.igefjord.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0