Jag blir så less

Jag är så trött på skolan. På lärare som beter sig som Gud själv och sätter sig över både barn och föräldrar.
Jag blir så trött på lärare som trampar rakt över barn och deras svaga självförtroende.
Jag blir så trött på lärares förmåga att alltid skylla ifrån sig och inte ta tag i problemen från grunden och lösa saker och ting.

Igår blev Alexandra, söta fina Alexandra kallad för neger av en kille.
För mig och för mina stora barn är ordet neger ett fint ord. Alla vi är avundsjuka på svartas hudfärg, kroppar, ögon, håret, ja ALLT. 
Flisan och Cornelia står ofta och beundrar Alexandras hud och hårfärg för att sen, lite surt, fråga mig varför hon fick alla vackra färger och inte dom !!
Men i skolan, för vanliga svensons som sitter ute i stugorna med sin äckliga vardags rasism i tankarna så är neger ett skällsord.
Killen som sa så till Alex är en bråkstake. Kaos och liv, bråk och spydiheter jämt och ständigt......

Mogge gav sig in på skolan idag och skakade liv i lärarna. Krävde att killen skulle be Alex om ursäkt.
Den vidriga ungen hade efter ursäkten gått till Cornelia och sagt åt henne att "din syster är en neger"

Cornelia, som inte har något förtroende för andra vuxna och speciellt inte för skolans personal, besrättade inget förens hon kom hem.
Mogge blev vansinnig och ringde upp skolan. Han sa åt dom att nu får dom ta och ha koll på den där killen. Detta accepterar vi inte !!
Personalen på skolan hämtade killen och frågade om han hande sagt så...
Näää.... det svor han dyrt och heligt på att han inte gjort.

Nähä ?? Så nu ringer fröken hem hit och säger åt Cornelia att det minsann inte är så att någon annan hört detta och pojken nekar.
Gissa om Cornelia blev besviken !? För första gången, nä för andra gången, så säger Cornelia ifrån om något som händer i skolan. Hon är som en mussla annors !!
Igår satt vi på utvecklings samtal. Fröken förklarade att Cornelia var långt framme i allt och klarade allt som skulle klaras för att sluta tvåan, med råge.
Det Cornelia skulle träna på var att säga ifrån och våga vända sig till lärarna om jobbiga saker !!

Tror någon att hon kommer berätta någonting som hon upplever som jobbigt i skolan igen ??
Nä......

Jag ifrågasatte läraren om det var så att dom uppfattade Cornelia som opålitlig. Om dom någonsin hört henne ljuga ??
Nä, det hade hon inte och pålitlig och rättvisan själv är hon ju...
Hur uppfattar ni pojken ??
Jo, men han gör så mycket skit och får stå för det så ofta att han inte ska behöva ta detta oxå om det inte är sant. Å det var ju så att han var sååå ärlig när han sa att han INTE sagt så andra gången och han såg såååå oskylldig ut.
Att det Cornelia sa var ju hennes verklighet.....
Nä, sa jag, upplever du Cornelia som en sådan som går och anklagar andra barn för något enbart för att dom ska få skäll ??
Nä... det gjorde hon ju inte.

Ehh........ jaha........

Mitt förtoende för lärarna är helt borta nu.

Jag hatar att behöva lämna mina barn till folk jag ALDRIG i normala fall hade lämnat dom till. Varför ska man tvingas lämna iväg sina barn till människor som man inte känner förtoende för eller ens kommer överens med ??
Jag hatar detta !!!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så kasst! =( verkligen..... Det sätter ju spår sen i henne precis som du säger..

2009-05-08 @ 18:11:58
URL: http://j
Postat av: Ida

Ja, vad säger man... Crap!!

2009-05-09 @ 20:34:10
Postat av: jenny

nej usch.

förstår verkligen era reaktioner.

hade blitt precis som ni

kramar om

2009-05-10 @ 10:33:43
URL: http://jennnyss.blogg.se/
Postat av: jenny (bt)

ja de där m att behöva lämna sina barn i händerna på nån man inte känner, i lokaler man inte gillar. Nån annan soms kall ansvara för att barnen blri på skolgården under skoltid men som uppenbarligen inte gör det eftersom man på max45 minuter har hunnit punka- dra ut hela ventiler ur 3 däck på 2 cyklar, ja de känns inte bra, jag fasar på dte viset för min lille 6årings skolstart o inte blir de bättre när man läser sånan historier som din:-( nu skall inte min påg börja på sammas kola men tyvärr e de nog likadantmer elelr mindre på de flesta ställen:-( på vår skola går man 0-6 o ändå händer de så mycke skit, de e skrämmande, sånt de gör i de låga årskurserna skulel en annan inte ens vågat på gymnasiet, respekten o tilliten till de vuxna, vart har den tagit vägen? Hoppas er C får mod o ork att våga säga till felr ggr trots de som hände.

KRam o lycka till m bröllospfixet iallafall:-)

2009-05-10 @ 17:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0