Suuuper sköna dag !!

Barnen har studiedag !! UNDERBART !!! Inga läxor som ska kollas av i väskan på morgonen, ingen frukost som ska tvingas ätas, inget gnäll om att "jag har inga snygga kläder", ingen klocka som ringde 05.30 (eller jo, för jag glömde trycka bort det igårkväll, men det var ju bara att stänga och lägga sig igen), inga gympakläder att komma ihåg....
Jag ÄLSKAR när barnen är lediga och vi får ta allt i vår egen takt :) Blir så mycket mindre konflikter och kilovis med mindre ångest för alls som går snett på morgonen ;)

Just nu sitter Alex, Isacc och Mickan i duschen och leker med Pet shops. Det kan dom sysselsätta sig med i timmar, dom ser ut som små russin när leken är slut *s*
Oliver bakar chokladbollar, dubbel satts så vi har till Mickans födelsedag på torsdag :) Flisan  ligger och sover än, tonåring som hon är.... Får skaka liv i henne om en kvart eller två.
Cornelia sitter och kollar igenom alla sjuka filmklipp som mina barn smått störda barn spelar in. Filip och Greta heter ett... Mickan och Isacc i huvudrollerna som två äldre människor och temat är kärlek. Roliga ungar. Hade varit kul att lägga ut ett här, men jag vet inte riktigt hur man gör ?? Måste man lägga det på youtube först då ??

Själv tar jag det lugnt idag :) Ska sy lite som en dam kommer och hämtar imorgon, tänker städa kök och toaletter grundligt idag... Ska in och fixa något ärende i stan och lite sådant.. Men inget med tidspress, bara sådant som jag akn göra när JAG vill :)
Skööööönt !!

Jajja undrade om de där skorna jag ville ha. Jag ska kolla på skopunkten imorgon. Där kostar dom 249:- men eftersom jag ska ha skor till alla barnen så blir det nog billigare att ta dom där?!
Ska man göra det till dagens stora projekt kanske (för tro mig, det ÄR ett projekt, en utmaning) ?? Att åka iväg och köpa skor till alla menar jag.....

Ikväll kommer Mogge hem :) Jag låter säker löjlig som vanligt, men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHH va drygt det är att han är iväg nu. Han jobbade hela sin frivecka, det känns nu :(
Jackie kommer oxå hem ikväll om allt går som planerat. Hon ska vara med i något tvprogram idag, fråga mig inte vilket... Men efter det så ska hon hem (ja, hem är hemma hos mig) sa hon.... KUL :) Höra allt skvaller om alla dagar uppe i Stockholmo och kändisdimman..

Nähä, nu är kaffet kallt i muggen. Ska ut i köket och fylla på med varmt, slösurfa lite till och sen bestämma mig för skohandlandets bli eller icke bli......



Jaha, tanken var att jag skulle få in ett på var unge... men nu funkar det inte att ladda upp så dessa två får duga :)

Kommentarer
Postat av: Bennys Jenny

söööta ungar!

2009-11-24 @ 13:04:28
Postat av: Anonym

Gud vilka vackra barn du har Mia..........

2009-11-24 @ 20:15:09
Postat av: Annica

såå fina dom e!



jag har bytt blogg, hoppas du vill följa mig där nu,

kraaam

2009-11-25 @ 17:19:57
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0