Barnkalas på G

Snart fyller ju min lilla prins 6 år :) Mitt lilla hjärta fyller 6 år !!
Med födelsedagar så kommer kalas, med barnkalas kommer knäckta föräldrar :p Nä, skämt å sido. Isacc vill ha Spiderman tema detta året oxå. Giiivetvis....
Så här är min tanke för att få det spidermanigt ;)
* Vimelgirlang med spiderman.
* Dukningen med spiderman artiklar såklart.
* Blåfärgad spagetti och köttfärsås (kommer barnen käka då tro ?)
* Spiderman tårta
* Inbjudningar med spiderman såklart.

Ja, det blir ju massa spiderman... men allt blir som "vanligt"... Vad kan man göra mer speciellt ??? Någon fiffig som kan hjälpa ?? Klä ut Mogge till spiderman och låta honom stå och böja järnstänger och klättra på väggarna ??

Mickan fyller ju år strax efter, och även hon kör på förra årets tema. Prinsessor.......
Samma problem där... kan inte komma på något annorlunda, som gör det speciellt......

Fantasi, någon ???


Kommentarer
Postat av: Teres

Även jag har en 6-åring snart (tänk att de redan är 6 år & tänk att vi "känt" varandra över nätet i över 6 år, för visst va det lunarstorm när vi va gravida som vi började prata??)



Min Moa ska ha kalas med "utklädningstema" eftersom hon fyller vid halloween... Moa vill vara SKALLEPER! ???? :-O ???

2009-09-12 @ 15:12:52
Postat av: JANNI

Hej:)

Celina hade prinsesskalas nu i somras...vi gjorde lite "lekar" som vi döpte om tex:

Prinsessan på ärten= barnen delas upp i två lag och går runt med en sked i handen och har en spelkula de ska balansera längs en bana.



ansiktsmålning till prinsessor, lockning av hår eller med krustång och målade naglar:) det va populärt:)(Låna Elle till det) Isabell fixade ansiktsmålningen här och Melanie målade naglar o lockade hår:)



pannkakor med rosa grädde



Tja det va lite om prinsessor...spindelmannen överlåter jag till nån annan;)



2009-09-13 @ 22:06:57
Postat av: Mamman

Om Du byter ut köttfärssåsen mot köttbullar kan Du göra spindlar av köttbullarna, med ben av kola/lakritssnören.

2009-09-14 @ 12:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0