Funderingar....

Ibland undrar jag hur saker och ting blev som dom blev...... Inte bara dom dåliga, utan dom bra oxå....
Fast just idag är det kanske inget av det....
För det jag funderar över är... Vad blir det av en mamma och en pappa när barnen är stora nog att dom inte vill sitta hemma å hänga ??
Menar... jag å Mogge gör ingenting ihop... nada !! Har han frivecka så sitter han å spelar tv-spel, tränar innebandy och kollar sport på tv. Inget av det där tilltalar mig....
Inget av det jag tycker om att göra tilltalar honom.... Vi har ändå 5 timmar om dagen i 3 dagar i streck att göra något, bara vi. Kommer inte ens på tal att göra något tillsammans !
När vi pratar så är det om väldigt alldagliga saker. Precis bara det vi behöver säga varandra, inget djupare prat..

Jag tror inte vi är ensamma över att ha det såhär. Det är nog så de flesta har det ?? Eller ?? Men frågan är OM det ska vara så ?? Tappar man inte bort varandra ganska lätt på vägen ??
Man kanske borde vårda sin relation lite bättre... man har ju enbart ALLT att vinna !?

Ok, det var dagens fundering !!



Kommentarer
Postat av: Jajja

Se upp!!

Det är på det sättet man glider ifrån varandra. Nu vill jag inte vara någon moral tant eller så;)



Men vill man leva tillsammans och med varandra MÅSTE man spendera tid tillsammans, och prata djupare ting också. I annat fall blir det att man bara lever under samma tak men i ett liv brevid varandra.

Har sett så många kompisar som bara fattade ingenting, men rätt som det var så gjorde dem ingenting tillsammans och separationen var ett faktum.



Så se till att ta tag i detta nu innan det går så långt, (det tror jag inte att det gör) Men eftersom du har funderingarna själv, så finns det ju tvivel hos dej?



Ta ett snack med Mogge och bestäm en dag på den lediga veckan, hitta på ngt som ni båda vill. Laga en god middag och snacka en massa medan kidsen e i skola och på dagis. Eller ngt annat, bara det är tillsammans.



Jag tror på er. Lycka till, och ps jo de flesta har det så i sina förhållande ibland, men inte alltid;)



Styrke kram till dej från mej. Jajja.

2010-02-19 @ 16:03:22
Postat av: Anonym

Puss på dig min Älskade svägerska;)

2010-02-20 @ 19:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0