Snacka skit !!!

Satte mig här efter maten, med mitt kaffe... Läste mina favoritbloggar. Det innebär Familjen annorlunda-familjernas bloggar och Magdalena Graffs..
När jag klickar in på familjen i Märstas blogg så ser jag att dom fått nedlåtande komentarer på tv4.se. Det är den familjen som bor i en 4:a och väntar sitt tionde barn... Här har ni länken http://tiobarnsmamma.blogg.se/

Tänk att det går att hitta fel på ALLT !! Är det synd om barnen som bor så ??? Varför ?? Kan slå vad om att dom mår bättre och har det bättre än många barn som är ett eller två i stora villor på 300 kvm !!
Det handlar inte om folks ekonomiska status eller materiella ägodelar !!
Jag har folk i min närhet med, låt säga 2 barn..... Vars föräldrar tjänar stora delar av sina pengar på kriminell verksamhet. Blåser skattebetalare på bidrag i alla de former och försäkringsbolag på falska stöldanmälningar. Åker utomlands och lever gott....
Men deras barn är INTE i fokus. Deras barn är bara ett mähä som man köper dyra saker till, så dom kan hållas nöjda. Uppfostran på dessa barn är under all kritik, men så lär man ju sig av sina föräldrar...

Givetvis menar inte jag att ALLA med två barn är såhär... men jag menar att det handlar inte om vilken yta man bor på eller hur mycket dyra prylar man kan köpa till sina barn. Det handlar om hur mycket man som förälder vill lägga av sitt liv och sin tid på sin barn !!
Jag kallar det för en större uppoffring att som förälder ha sin säng i vardagsrummet för att låta barnen ha rum, än att engagera sig i kriminalitet för att ha ett stort jäkla sovrum och lämna bort sina barn i tid å otid !!

Vi bor i "lyx" för att vara en stor familj.... NU !! Men SHIT va snacket gick när vi bodde i huset som bara hade 3 sovrum !!

Inte konstigt att man får avsky och tycker illa om folk som "flerbarnsförälder"......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0