God morgon Sverige *tingelingeling*

Tänk att jag är så gammal att jag inte bara vet hur den där melodislingan går, utan oxå minns den där väckarklockan som "ringde" i rutan ser/såg ut !! Ska googla efter en bild, så de som är yngre kan få se (som om någon bryr sig om denna obetydliga information)
Hittar ingen bild......... fast upptäcker att det finns ett morgonprogram NU som heter så...... Har jag blandat ihop det ?? Någon av äldre art (typ Yvonne) som kan bekräfta eller dementera mina uppgifter här !?

Såhär långt på dagen har vi legat lääänge å myst i sängen :) Duschat Pepsi (hunden) efter seg bajskorv som Mogge kletade ut i baken på honom........ Han är ju långhårig, så det blir dusch direkt när sådant inträffar ;)
Ja, Mogge försökte ju hjälpa honom å använde en bajspåse. Inget annat....
Men vår lilla gullevovve blir så SÖT å fluffig när han är nyduschad... just nu är han halvtorr och ser ganska bekymrad ut *s*


Vi har käkat lyxfrukost och där satt vi oxå lääänge :) Har jag sagt att jag älskar helgen ?? *s*

Jag vet inte riktigt vad som händer idag. Tvätta lite borta i Zandras tvättstuga.... Ringa Micke å gratta när jag har  laddat batteriet på min mobil.... Lämna Flisan till kopisen Molly och få hem min finaste Oliver, som sov hos farmor inatt.
Vad ska man göra med resten av dagen då ?? Slappa ?? Mogge ska glo på någon match vid 16.....

Ja.. vi får väl se vad som händer och fötter :)

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Säg vad "den gamla" inte vet!!!! hehehe



Gomorron Sverige var ett tv-program som sändes på lördagar i Sveriges Television mellan 1977 och 1996, främst från SVT Göteborg. Programmet kan beskrivas som en kopia av det amerikanska programmet Today Show som sedan 1951 sänds på NBC.



Gomorron Sverige hade premiär den 10 september 1977. Programmet sändes från Göteborg på lördagar med start klockan 08.00. Programmet innehöll bland annat musiktävlingar, studiogäster, barninslag, tecknad film (Hacke Hackspett, Mordillio) och musikunderhållning. Något många minns programmet för än idag var telefonnummret (031-170920) i tävlingarna som bandets orkester uttalade i kör.

2010-01-30 @ 13:49:16
URL: http://boopzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0