Familjemöte !!

Jag och min kära man har idag, ihop med barnen bestämt att vi ska kämpa HÄCKEN av oss för att komma iväg på vår resa ändå !!
Jag ringde och pratade med resebolaget, dom förstod och tyckte att det var ett trist sätt att förlora chekarna på. Så nu har vi 4 månader på oss att skrapa ihop det som behövs till resan. Vi SKA iväg, barnen SKA få se sitt efterlängtade Turkiet !!
Nu blir det snåla, snåla, snåla som gäller !!!

Tänk om jag kunde hitta ett jobb !!??
Har lite förhoppningar om ett..... man SKA hoppas :) Det andra som jag blev eld och lågor om... det tillsatte dom med annan sökande dagen efter sista ansöknings dagen !? Bajskorvar... det gick säkert internt.

Har precis fyllt på mitt glädje föråd i mängder :) Det görs givetvis genom att titta på Familjen Annorlunda.
Åååhhh.... jag är såååååå PINSAM !! Jag har skickat en vän-förfrågan till Tina i Älvdalen *s* Stalker varning på det *haha* Men jag kikade in och där uppdaterade hon väldigt mycket mer än på bloggen......
Vadå ?? hahaha....... Ja, jag ÄR en stalker ;)
Men det ÄR ju så skönt att se att det finns fler än jag och Mogge som beter sig som barnen !! Eller som Oliver sa när vi kom hem från första grillkvällen då han började skolan:
- Mamma... varför har dom andra barnen vuxna föräldrar ??

Ja, så till slut vill jag tala om att morgondagens homeparty blir inställt :( Jag har feber och mår inte speciellt bra. Men misströsta icke :) Vi sätter ett nytt datum !!
Mammorna på öppnaförskolan gillade ideen med alla mina homepartyn som jag har tagit mig an på sista tiden.... För då kunde jag ju lika gärna klämma in ett dildo-party oxå tyckte dom, alla med stoa leenden i ansiktet då det föreslogs *haha*

Isacc har haft en tuff dag på öppna. Han fick en äldre kille att köra runt honom i en lekbil på öppna. Han var då racer-postis Per som hade skaffat pälshatt och hade sålt sin katt. Medans hans lite större kompis vrålkörde runt på honom så klingade Isaccs stämma ut de ljuva tonerna :

Postis Per,
nynnar glatt,
när han kör till byn med sin katt.
Varje morgon tidigt,
jobbar Per så flitigt,
Vart enda brev till Grönby ordnar han.

Postis Per,
nynnar glatt,
när han kör till byn med sin katt.
Nu hörs fågelsången,
just till soluppgången,
då är Per en riktigt lycklig man.

Postis röda bil känns lätt igen,
alla vänner ler när han vinkar till dem
nå'n gång kanske han tittar in
med en knack, ring, brev i dörren din.

Postis Per
nynnar glatt när han kör till byn med sin katt
nu hörs fågelsången, just till soluppgången
då är Per en riktigt lycklig man
Ja, han är en riktigt lycklig man.
Per han är en riktigt lycklig maaaan."


Isacc har gått och skaffat sig en liten fru och hon gillar INTE när han tappar focus på henne och påtalar det ganska rakt på sak. Så Isacc har fått lova henne gång på gång idag, att han leker liiite med henne samtidigt som han var Postis Per.
Hon ska forma honom till den man hon vill att han ska bli *haha*

Här står dom, namnade och klara !! Felicia, Isacc och Mickan :) Gullungar !!

Nu ska jag lägga mig igen.... Sov hela förmiddagen, hållt igång på öppna och sen har jag legat i soffan hela kvällen.
Tror att jag har feber och huvudvärk pga stress och irritation. Allt bara snurrar i huvudet och blir till en sån himla soppa när jag stöter på sådana här problem som vi gjort nu ang Jackie.
Barnens hjärtan hade krossats om vi struntade i Turkiet...... Jag får panik över hur vi ska lyckas med pengarn... å så är snurren igång.
Min mamma, som jag inte pratar med längre har erbjudit oss 15 000 kr efter Jackies svek,  som hon har sparat ihop åt barnen ... Snällt, men det känns på något sätt inte precis bra.

Ja... vi får se hur allt löser sig. Det som är så trist är att det aldrig kan få klaffa någon gång !?



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jo hjärtat det tycker jag att di ska ta !!!!

För den dan barnen är stora är situationen helt annan jag lovar...

Jag sparar varj månad till barnen men de pengarna får de använda varje gång vi åker på semester....

JAG har nämligen planerat att vara miljonär innan de är stora!!!

2010-03-02 @ 17:57:36
URL: http://www.livetenlminimi.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hej!!



Det gör mig verkligen ont i hjärtat att Jackie lurat er så som hon har gjort!! Tycker det är en fruktansvärt dålig stil, och kan inte förstå hur man kan göra något sådant!? Jag hoppas att allting ordnar sig för er och att ni får en underbar resa tillsammsn!! Du verkar verkligen ha en toppen fin familj, jätte vackra barn!

Kramar på er.

2010-03-02 @ 22:28:25
Postat av: Lina

Ta pengarna din mamma vill ge er! Ni förtjänar dom!



Jag hoppas så att det löser sig så att ni kommer iväg!



MASSA KRAMAR!

2010-03-03 @ 09:55:07
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Sahara

Klart du kan och ska ta de pengarna!!! Din mor kan väl fortsätta spara ihop pengar till barnen som de kan få vid senare tillfälle.

Skulle detta innebära att ni får ihop till resan är det ju värt det. Att komma iväg vore underbart! Det skulle göra underverk för er familj.

När har ni planerat att åka?



Är dina lite äldre barn också med på Öppna Förskolan? Vad tycke de isåfall om det?



Skulle vara spännande att höra hur du som 6-barns mamma sparar och drar runt lasset ekonomiskt. Små tips emottages tacksamt!

Berätta gärna om mat... Hur fixar ni det mest ekonomiskt?

Barnens kläder?

LYCKA TILL!! Ta emot pengarna!!

2010-03-03 @ 10:36:33
Postat av: emma

hej! verkar himla tråkigt detta med jackie, hon är blåst, så enkelt är det bara! Kan jag få fråga dig en fråga om Jackie Ferm! Det är väl hennes riktiga bröst och inte sillikon hon har?! :P tack för svar...

2010-03-03 @ 14:22:05
Postat av: sara

du kan ju alltid låna 15000 av henne, och sedan betala av kanske ca: 3000 kr i månaden åt henne. då har ni betalat tillbaka de 15000 på 5 månader. och det kanske känns bättre än att ta emot pengarna? =)

2010-03-03 @ 14:25:01
Postat av: Ida

YES! Stå på dig...

2010-03-03 @ 19:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0