Seg

Oooooooo va seeeeeeg jag är !! Dagen susade förbi och jag skulle hinna så mycket mer !!

Vi började mogonen genom att vakna till alarmet på mobilen 8.30 !! Inte en unge hade vaknat, så skönt !
Vi skulle vara i kyrkan 11.00 för familjegudstjänst där Isacc och Mickan skulle sjunga. Å även om vi hade 2,5 timme på oss att äta, göra vid oss och, fixa hundarna och ta oss dit, så kom vi i sista minut ! Hade bara 3 barn med oss, så det borde funkat bättre... Men men, vi kom innan gudstjänsten började iaf.
Efteråt var det kyrk kaffe och musikal i församlingshemmet. Isacc och Mickan sjöng där med, gullegrynen !!

Eftermiddagen har varit dryg !! Vi kom hem... Mogge tog killarna med till bandyträningen och jag å Mickan gick rundan med hundarna och köpte saker till att laga middag.
Googlade på brödrecept.... på kakor bakade i långpanna.... SKULLE ha bakat både bröd och kaka men fick dunderhuvudvärk efter middagen !!
Fick lägga mig en stund med lite kaffe och slötittande på någon dokumentär på svt.
När jag kände mig lite bättre så gjorde jag kärleksmumms i långpannan. Det går ju så snabbt bara man kommer igång !!
Imorgon ska jag baka matbullar på grötdeg tänkte jag. Hittar bara recept på bröd med grötdeg (havregrynsgröt), men jag tycker det är bättre med bullar. Då kan man plocka fram så många som det går åt precis istället för att slösa ett helt bröd om det bara är 2 som ska käka....

Imorgon så ska vi käka soppa och givetvis bullar till det. Ska försöka hitta ett bra meeen billigt recept på någon god soppa !! Har någon ett bra recept så dela gärna med er ;)
Just det där med mat är så SVÅRT !! Jag snöar in på samma samma hela tiden !!

Nähä, nu kallar plikten. Hundar ska kissas... *bläää* Mogge har ju såklart duschat å springer i handduk, så han slipper ju gå ut *grr*

Kommentarer
Postat av: sara

kolla in jane timglas blogg: http://www.finest.se/userBlog/?uid=35000



där har hon skrivit om hur falsk jackie är och vilka hon har blåst. ta dig en titt vettja.

2010-03-14 @ 23:06:19
Postat av: Linda

Här har du recept på jättegod soppa! Alla barnens favvo, lovar! :)



8 portioner



600gram köttfärs

2 msk smör

2 morötter

1 buljontärning

16 dl vatten

2 burkar krossade tomater

2 klyftor vitlök (kan uteslutas)

4 msk tomatpuré

2 krm spiskummin

cayennepeppar efter smak

minipasta



Fräs köttfärs och riven morot. Tillsätt buljongtärning, pressad vitlök, tomatpuré, cayennepeppar, vatten och krossade tomater. Låt koka 10 min. Häll i lagom mängd minipasta och koka tills pastan är klar. Servera med hembakta bullar eller knäckebröd.



Billigt till tusen och supergott :)

2010-03-15 @ 11:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0