Ska jag, ska jag inte ??

Jag har en liten envis vän, som vill att jag ska bli MaryKaykonsult. Jag velar fram och tillbaka.....

Jag går ju hemma, utan pengar så som det ser ut idag. 16 veckors handläggning på A-kassan !!! Igentligen har jag ju allt att vinna på det ?? Eller ??

Kan ni ge mig er åsikt ??? Gillar ni MaryKay ?? Jag ÄLSKAR deras produkter, men det är dyra saker...... FAST det är ju sjukt dryga produkter........
Tänker man på hur länge det räcker så blir det samma pris som "vanliga" hudvårdsprodukter......

Ja, va nu snälla å kommentera :) Säg vad ni tycker ?? Var anonyma om ni inte vill bli avslöjade som läsare här *hihi*, bara ni hjälper mig med denna vågskålen !!




Kommentarer
Postat av: Yvonne

AVRÅDER

Jag har fått en del Mary Key stuff av Janice men tycker inte det är så bra som t.ex Loreals Age Perfect

Krämerna är klibbiga och man känner sig kletig o ofräsch. Tror det är svårsålt.

Det var min åsikt :)

Kram

2010-03-21 @ 23:09:33
URL: http://boopzan.blogg.se/
Postat av: Tveksam

Har vänner som gått på detta men ingen av dem har lyckats. Visst är det bra produkter, och oavsett om de är dryga så ska man so köpare ut med en stor summa pengar på en gång. Har varit på ett flertal "partyn" senaste 3 åren och det säljs inte mycket.

2010-03-21 @ 23:21:04
Postat av: Jessica

Jag blev säljare för MK för några år sedan, jag kom inte länge än att jag blev ruinerad på allt jag skulle köpa för att få ihop en bra bas...



Jag skulle inte gå på något liknande igen...

2010-03-22 @ 07:56:20
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com
Postat av: Anonym

Helluu.



Jag håller med dem övriga.

Att inte gå på den niten som många andra gör... Det ser bra ut och det låter bra.

Vissa säljer o pratar för det, men det jag har sett är att det inte går att sälja så mycket på partyn.

Hade tex ett ex där många innan partyt tyckte att det var SÅÅÅ bra saker, men när det sen skulle handlas, så var det knappt någon som köpte.

I efterhand fick jag höra att en del gick in på tradera o fick det erjudandet som tjejen hade den kvällen betydligt billigare.....



Ja ja, det var bara från mej. Lycka till.¨



Kram.

2010-03-22 @ 10:40:59
Postat av: Ida

Jag instämmer med tvivlarna! Mitt tips är att du låter bli...det är svårt att sälja, min syster har provat att sälja Oriflame. Mvh

2010-03-22 @ 16:09:18
Postat av: Emma

Vi människor vi är bra på att suga åt oss av allt negativt som folk säger, men hur vore det om vi vände på det och sög åt oss mest av det positiva istället?? ;-)

Jag har sålt MK i 3 år och kan säga att det är det BÄSTA val jag gjort i hela mitt liv.

Tänker man problem, pratar man problem, så skapar man problem.

Tänker man däremot möjligheter, pratar man möjligheter o skapar möjligheter.

Vi har alla 2 olika sorters hundar i oss. 1 som är glad o viftar på svansen jämt, 1 som är aggressiv o skäller.

Vem tror ni av dessa 2 hundar är störst...?

Jo, den hund som vi själva tillåter oss att mata mest.

En bra tankeställare, eller hur? :-)

Oriflame o Mary Kay går inte att jämföra, då de båda jobbar efter helt olika koncept.

I medel så säljer vi för ca 2 000 kr per klass, som tar ca 1 tim, men det händer allt som oftast att man säljer för 5-8 000 kr per klass.

Där är många andra märken som är mycket dyrare än Mary Kay faktiskt, det har gjorts en undersökning på detta.

Det finns en anledning till att Mary Kay är Nordens och därmed även SVERIGES BÄST SÄLJANDE MÄRKE sen 2 år tillbaks och även USAs bäst säljande märke, sen över 15 år.

Det talar för sig självt, eller hur....?

Prod som säljs på tradera är oftast gamla prod med utgånget datum, halvtomma förp, som fd konsulter vill bli av med snabbt.

Dessutom gäller inte konsumentköplagen där. Dvs säljarens ansvar slutar såfort personen stoppar prod på brevlådan till köparen.

Ingen 100% nöjdhetsgaranti, ingen ångerrätt.

Så mitt råd är till dej vännen, tro på dej själv o tro på produkterna, du säger du älskar produkterna redan, det räcker.

Vad har du att förlora på det om du provar? Inget.

Att starta upp egen verksamhet kostar i de flesta fall enormt mycket mer än vad det gör att starta upp som konsult.

Som sagt, du blir vad du tänker.

Du vet ju inte vad det vill säga förrän du provat och är det så att du ångrar dej efter ett tag, så kan du använda upp prod själv.

Quitters never win and winners never quit ;-)

Kram på dej!

2010-03-23 @ 08:21:58
Postat av: Therese

Jag har testat MK, har alltid haft perfekt hy inga finnar eller utslag, men med MK blev min hy helt förstörd finnar och utslag i hela ansiktet, än idag 2 år eftr att jag slutat med det har jag ärr kvar i ansiktet. Har även flera vänner där det har hänt samma sak med dem,

så jag rekommenderar inte de produkterna

2010-03-27 @ 10:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0