Okej då...

Jag ska försöka skärpa till mig !! Men det är SVÅRT att uppdatera sin blogg när man vill vara helt ärlig och berätta vad som pågår i ens liv.

Fröken Jackie försöker ju starta bloggkrig med all världens männskor, så även med mig. Hon drar sig inte för att ljuga och hitta på vad som helst om vem som helst längre. Allt för att synas nu när hennes 15 minuter är över.
Ibland får man en liten djävul på sin axel och vill informera världen om sanningen bakom lögnerna. Men vad tjänar det till ?? Då börjar hon ju ljuga om mig igen. Om barnen som hon utan problem dragit in i sina påhittade sagor !
Nä, även om det är svårt, så försöker jag hålla tyst ;)

För övrigt i mitt lilla liv så har det väl hänt ganska mycket. Just nu vet jag väl inte riktigt vad *haha* Men veckorna bara susar förbi !!!
Denna veckan är Mogge hemma :) Frivecka !! Även om han sitter vid sitt (barnens) tvspel, så finns han här hemma. Det är underbart :)

I fredags så var det ju valborg. Vi var hemma, drack och åt gott. Kollade på elden och barnen hade det super kul på alla stora stenar som man kan klättra på där uppe.

I lördags så skulle Mogge ut med sina kompisar och jag hade min finaste Sara här hemma hos mig :) Vi hade en super mysig kväll och barnen lekte för fulla muggar !!
Natten var en mardröm, som jag hoppas att jag aldrig mer behöver uppleva !

Nä... å sen söndagen var ett vakum. Måndagen gick åt till möten i skolan. Gårdagen var lika seg som denna dagen har varit....

Mogge kom precis å sa:
- Det måste hända något kul nu...
Jag svarade:
- Men det gör det inte sålänge vi sitter på vars ett håll här hemma !!
Mogge:
- HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (garvar så han spottar ut snusen på golvet)

Ja.... vad tolkade han det som ?? Hmmm....... *s* Mogge upp idagen :) Charmig som få !!

Men så fort klockan slagit 13.00 så börjar härjandet ! Öppna förskolan 13.30 - 16.00. Jag ska vara på synovate 14.30. 17.30 är det träning för Isacc och grillkväll för Mickan på dagis........
Så man ska kanske ta tillvara på den sista stunden av lugn ?? :)

Så lite tankar:
Igår när vi körde till skolan och jag delade ut frukten till barnen i bilen, så frågade Isacc mig -Hur får man dit skalet på bannanen ???
Ja... haha... Det kan INTE vara lätt för dom små att hålla isär vad som växer till det det blir eller vad som sätts ihop av maskiner till något.
Eller..... nu när jag tänker efter..... HAHAHA !! Jennie, min lillasyster, som inte är så liten, 19 år. Hon undrade länge hur man får bannanerna böjda..... En vän till henne sa att det gjordes i maskiner..... Mmm.... å givetvis så trodde min syster att det gick till så.
Å nä, det var INTE för 15 år sedan, det var för typ 1 år sedan !!!

Mickans reaktion på mitt svar till Isacc fråga, om bannanerna var:
- Men fyyyy va ÄCKLIGT !!
Jag undrade vad det var som var äckligt ??
- Att man ÄTER något som VÄXER !!! sa hon då.
Oliver undrade varför det var äckligt....
- Jaha, säger lillan, om man äter en svans då, är inte det äckligt ?? Ja, den växer ju oxå !! Fyyy va äckligt !!

Haha.... jag tror att i hennes lilla värld så är det så att om saker växer, så är det på ett djur eller på en människa. Så bilden hon förmodligen fick upp i huvudet var nog att man plockade bannanen ifrån djuret som den växte på !!
Så fel det kan bli :)

Ja... nä... nu ska jag ta sista timmen till vila :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0