Neeeeeeeeej, redan fredag !?

Jag som vill ha meeer lov för barnen :( Jag verklgen älskar när det är lov. Inga dumma tider att passa, inga läxor att gör och mängder med saker att hitta på dagarna lååååånga !!

Fast vi har fått en hel del gjort på rolighetes fronten denna veckan, så jag ska inte klaga.
I måndags var vi å kollade på bio, Marmaduke

Handlade om en hund, ja, den på bilden ;) Den var väl lite sådär... Kul på sina ställen fast det roligaste hade dom tagit med i trailern...

Tisdagen bjöd på Busdabriken i Helsingborg med Pernilla, Nicki och Milo. Träffade Linda med sina pojkar där :) Helmysig dag !!! Laddade mina ganska tömda batterier :)

I onsdags fick jag en lagom kul chock på morgonkvisten... Vaknade 6.15, knatade upp och började dammsuga nedan våningen. Efter det så torkade jag golven.... Mitt i torkningen så kallade Mickan från toan och det hade blivit stopp i toastolen.
Det var stopp hela förra veckan oxå. Jag fick inte bort det men det fick Mogge så fort han kom hem. Han hade använt svabbskaftet sa han, han hade oxå tvättat av svabbskaftet sa han...
Ja, så jag började mecka bland bajs, kiss, papper och toavatten med svabbskaftet.
Funkade inte.....
Ringde Mogge och ville veta hur han gjorde, för jag klarade det INTE....
Mmm... Jo....
- Du måste ju ha svabbgarnet PÅ fattar du väl !? säger han !!!!
VAAAAAAAAAAAAAAA ?????? Va faaaaaaaaaaan !!! Det har jag torkat golven med i EN VECKA !! Varje dag, eftersom vi har en liten valp som kissar inne dagligen. ÄCKLIGT !!
Satte mig i bilen och körde till kontoret 7.30, i panik ! TOKTORKADE golven resten av förmiddagen !!

På eftermiddagen kom Linda med Alva (Mickans kompis). Vi käkade lunch, äppelkaka och mammorna traggade skit och drack kaffe.
Vid 15 tiden bytte vi ut Alva och Linda mot Kim och tjejerna.
På kvällen kom sen Helena med Ida och Isabelle :) Mammorna pimplade vin och cider medan barnen busade :) Undebart trevlig dag !!

Torsdagen drog vi till Tingsryd, eller några mil till, till Uråsa. Där jobbade Mogge denna veckan..... Tog 2 timmar att köra dit, men vi tog lite fika paus på vägen :) Myys ;)
Väl där så åktes det traktor och kran för hela slanten !! Vi kollade in Mogge och Henriks husvagn och käkade på något vidrigt hak....


Körde hem och lämnade av Flisan, Oliver och Cornelia hon min syster Jennie. Dom skulle ha myskväll där... Så jag tog med de två små på bio, IGEN !! Haha.... Men dom måste ju få ha lite kul dom med ??
Vi såg "Dumma mej" i 3D. Kul :)


Idag är det fredag. Även idag har det hänt saker.....
Jag tog de små och körde till Åhus och hämtade kusinerna och Jenny redan innan frukost i morse. Asade med dom hem och satte Jenny på jobb direkt !! Ja, barnen syntes inte till... lekte som besatta ! Ja, i vanlig ordning.
Jag och Jenny röjde bland kartonger, bar ner skit i källaren. Vid 12 tiden körde jag till IKEA och mötte upp Mogge. Vi behövde köpa sängar till barnen. Ja, till tre av dom.
Blev lite mer.... Jag fick äntligen min lampa !!

Ja, lite mer ändå blev det. Krukor, lådor till barnens rum, mattor till Oliver och Alexandra osv osv.  Men nu är sängarna köpta, det är skönt iaf.

Kvällen har spenderats med Jenny, Kim och deras barn. Nä... dom är INTE tillsammans, det var barnbyte inför helgen och då passade vi på att käka middag ihop.
Så klart glor vi på Idol :)

Mmm... veckan i kort....





Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha svabbskaftet :) Fick mig ett redigt gapskratt å inser att det är så jäkla typiskt karlar att göra nåt sånt :D Trevlig helg! Kram

2010-11-06 @ 17:27:35
URL: http://fbkmandis.blogg.se/
Postat av: Madde

Kände så där idag. Imorgon börjar skolan för sonen igen, var så mysigt att ha en vecka hemma med honom.

2010-11-07 @ 22:28:35
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0