God Jul !!

Eller, skönt att denna dagen är över !!

Sista året vi hade julafton hemma hos oss. IRRITERAD !!
Vi här hemma skulle börja fira när Kalle började. De som skulle fira hos oss hade bestämt sig för att börja fira, hemma hos oss, klockan 12.00...
Vi äter alltid EFTER Kalle. Några hade bestämt att det skulle ätas innan Kalle....
Inte NÅGON hade frågat OSS om det gick bra, i VÅRT hem !?

Det roliga i det hela är att ingen från början frågar om dom kan fira hos oss utan antar att det går bra.
Gör det ju såklart, men då får man rätta sig efter våra tider. Framför allt inte planera in egna tider för mat som VI köpt, som JAG lagar, för att det ska passa DERAS schema.....

INGEN mer jul hos oss för dessa familjemedlemar.

Mormor kom hem till sin lägenhet i förgår kväll. Igår hade hon inte ätit och druckit sedan Ingrid lämnade henne hemma. Givetvis tvingade hon i henne vätska, 2 glas vatten.
Idag kom Ingrid upp och skulle förbereda mormor för julafton.
Nä.. Blev ingen sista julafton med mormor :( Hon fick in på sjukhuset igen och där tror jag att hon kommer ta sina sista andetag ganska snart...
Allt jag vill är att få åka in till henne men det är inte precis läge för det med min hosta och febern.

Önskar och hoppas att min fina lilla mormor kan få somna in snart. Få slippa kämpa som hon gör nu... Få frid <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0