Sa någon lördag ?

Åååhhh vad jag har varit irriterad idag !! Redan efter sista inlägget när jag bara skulle tryna liiiite till i kudden så började det klia i kroppen. Galet irriterad !!
Efter en frukost som jag mest satt och siggade igenom så började jag plocka undan. Mogge stack på fotboll med Isacc. Föräldrar mot barn idag.
Jag städad (gör det när jag är sur och irriterad). Dom kom hem...
Thomas kom på lite kaffe och skvaller.... Jag fixade disken.
Sen tog Mogge Mickan Isacc och Alex till Naturum för lite pyssel och experiment, jag var hemma och städade och surade.
När Mogge kom hem med barnen gjorde jag klart för stackarn att jag va hungrig och att han SKULLE fundera ut maten som skulle lagas
Blev spagetti och köttfärsås som förslag och det lät bra, fnyste och suckade bara lite.
Körde till Åhus och hämtade Flisan och Sandra, till Willys handlade mat och lördagsmys.
Skulle köpa snus till Mogge bad han om. Gick inte... Snorvalpen i kassan vägrade sälja till mig utan leg. Behöver man glasögon då ?? Hade såklart inte det med mig.
Någon som tror att jag fullkomligt exploderade då ?? Jodå.... Bahhh !! Väck INTE den drake som sover !!
Jag sa några väl valda ord och sedan stuttsade jag ut ur affären med ångmoln ur öronen !
Kom hem och här var Janice och Johan och drack kaffe med Mogge. Trevligt :)

Maten slank ner som en oljad ål i en stupränna :D Ett glas vin till det och jag var människa igen ;)
Resten av kvällen har spenderats framför tvn. Först Harry Potter och sedan Avatar.
En riktig lördag :)

Oliver och Flisan ska ha lite nattgäster i natt. Jag försökte bädda till killarna på Olivers rum här. Inte lätt....
Flisan har redan bäddat på sitt rum. Hon har nu mer dubbelsäng så alla nattgäster smidigt kan sova över :) Smart ! Får bygga ihop en dubbelsäng till Oliver med sen. Sängar har vi ju.. Vill bara inte mecka med det inatt !

Nu ska jag nog slänga en skvätt vatten i fejset och lägga en centimeter tandkräm på tungan ;)
Natti !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0