Lite ditten och lite datten....

Inte meningen att det ska bli så långt mellan inläggen, men jag hinner bara inte med !

Men jag ska uppdatera ;)
I helgen så var jag och de två små på staden. Shopade loss, 2 plagg till var unge förutom Isacc, han fick 7 plagg !! Vi var på museumet och kollade in Beskow utställningen igen... barnens önskan.
Åkte hem vid 16 tiden och tog Jenny, My, Maya och Minna med oss. Stannade till på Lidl och köpte med oss till fredagsmyset och middagen (Tacogratäng, gud nåde den som inte har taco i någon form på fredagen)
Efter maten, när chipsen åkt fram så skruvade jag och Jenny ihop Mickan och Isaccs säng gavlar. Gick på en och annan nit först, men sen flöt det på !!

Just här håller vi på att bryta ihop.... Skruvarna passade INTE !! Gissa om vi svor över IKEA !? Haha... upptäckte ganska snart att det fanns två sorters skruv ;)

När Mogge kom hem på kvällen så hade han med sig min sy maskin <3 AAhhhh, som jag har längtat efter den ! Då började såklart projekt syrum !!



Såhär såg det ut innan vi började röja !!! Eller JAG, för Flisan gjorde annat ;)

Men jag röjde och Mogge skruvade ihop mina hyllor :) Och nu är jag en bit på väg till ett finfint syrum :) Hoppas på att få lite tid till att göra klart där i helgen. Men nu så ser det ut såhär:

Liiiten bit på vägen va ??? Jag kommer flytta in där sen när det är klart !!

Mmm.... sen i veckan har det rullat på. PartyLite visning här i måndags kväll och igår var det Thaiboxning för Isacc. Och nu har Mickan med börjat :) Söta små <3 Och DUKTIG var hon !!


Idag hände det en liten olycka på skolan, Isacc halkade på en isfläck :( Lite tilltygad är han...

Men vi har haft en liten "smaka på skräpmat från USA" dag här idag, det gjorde honom liiiite gladare ;) Hittade en avdelning på EKO med massa mat (skitmat) från USA. Men det är ju sådant som barnen ser i filmer, så vi ska smaka och prova ;) Vi började idag med denna:

Helt ok :)
Imorgon blir det Jello ! Ungarna är eld och lågor !! Men det var liite knussligt med hur man gjorde den... Hoppas jag lyckas !

Natti alla !!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för din kommentar Mia. Visst är det extra kul när man får någon liten kommentar. Jag försöker också göra som du när jag tittar in hos andra. Måste bara säga att ert hus är sååå fint och mysigt! Du har verkligen bra smak ;)! Kramis

2011-01-27 @ 15:55:37
URL: http://jagjennyalexandra.blogg.se/
Postat av: Therese

Härligt med ett syrum! Där kommer Du trivas det är jag övertygad om!



Stackars Isac, hoppas han inte har för ont.



Ett tips på American food, SLOPPY JOE's. vet inte var Du kan hitta kryddan i Sverige dock. Man köper en påse kryddmix. Steker köttfärs och kryddar med mixen (precis som med taco) sen har man köttfärsen i hamburgerbröd! Jättegott 8och kladdigt...).

2011-01-29 @ 08:33:52
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Therese

hittade ett recept:

http://favoritrecept.blogspot.com/2010/07/sloppy-joes-i-sommarkoket.html



Man kan ju såklart krydda som man vill, men hittar man den färdiga mixen vet jag att det blir supergott!

2011-01-29 @ 08:35:54
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0