I väntans tider

Väntar och väntar... Mat på spisen som jag lagar åt min mormor. Kyckling gryta och ris ska jag frysa in i små portions lådor så min stackars förvirrade mormor slipper laga själv.

Jag ringde henne i morse och sa att jag skulle komma. Hon blev glad och ville att jag skulle dammsuga åt henne. Kan jag väl sa jag och sen pratade vi vidare. Sen ville hon avrunda och slutade med att säg att -Det skulle vara kul om du kikade in någon dag.
Hihi, hon blev lika glad igen när jag sa att jag skulle komma idag :) Fast nu ville hon ha en kaaga (kaka).
Jag körde och köpte vars en kaka efter jobbet och körde sen hem till mormor.
Då hade hon gått å lagt sig !? -Jag får vila en stund nu för jag har precis lagt mig, meddelade hon när jag kom in (öppnade med nyckel och gick in)
Jag torkade av lite, diskade lite och pulade.... Efter 30 min fick jag köra, då sov hon än ;)
Tror inte hon minns att jag varit där i dag men hon är nog riktigt konfunderad över kakorna i kylen ;)
Så jag kör in ikväll igen. Lägger lite mat i frysen å fikar.

Resten av kvällen ska spenderas med Mogge, barnen och Idol. Å så ska jag göra lite korvstroganof och ris till mormors frys.
Några rätter till på söndag och möjligen några bullar som hon kan ta fram till fikan då och då.

Ha en fin fredagskväll alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0