Hjälpa att hjälpa ??

I vanlig ordning så tar det ett tag mellan inläggen... men nu vill jag dela med mig av en annan blogg  som jag läser och som har fått fart på mig ;) SKITUNGARNA
Alla kan hjälpa till :) Det är ganska enkelt faktiskt !! Så här gjorde jag:

Jag tog upp med mitt arbete om "Skitungarna" och dealade till mig ett bra läge :) Allt det jag fick de anställda att skänka varje månad från sin lön, lika mycket skjuter C4 städkonsult till !! Så just i dagens läge sätter vi in 800 kr på barnhemmets konto varje månad :) Låter kanske inte så mycket, men varje krona räknas !!

Jag har samlat in och håller på att samla in kläder till pojkarna !! Första lasset av det jag hjälp till att samla in går ner till Uganda på torsdag denna veckan.
Nästa sändning som jag ska samla ihop till tänker jag kämpa för att få ner i början av december. Det kostar 1600 kr att skicka 20 kg... å det är inte så mycket man får ihop på ynka 20 kg. Frakten ska jag försäka få sponsrad av något eller några företag.

Min förtjänst på försäljningen av ljusen "PartyLite" under oktober och november ska gå till julklappar åt pojkarna. Min tanke är då att skicka dom något "onödigt". Vars en paket ska det vara, inget direkt tungt så jag har råd med frakten, men vars en "lyxig" julklapp. Något godis, en fin penna, en axe deo ?? Ge mig gärna förslag på vad man kan ge till killarna som inte väger så mycket och inte kostar för mycket men ändå ger "lyx känsla" :)

Som sagt, det är inte mycket jag behöver anstränga mig för att hjälpa !! Det lilla jag gör, gör jag med glädje :) Att sprida bloggen är ju det enklaste och det kan ALLA :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0